زود خسته می شوم، خوابم زیاد است،و در زمان بیداری نیز خواب آلوده هستم ،

که با سن 6 سال که دارای قد 105سانتیمتر و 16 کیلو می باشد که نسبت به همسالان
دخترم 14 ماهش غذاهای کمکی اصلا دوست داره وفقط میگه شیر مادر بخورم باش
آمینو اسید ها را به من معرفی كنید. مدت سه سال است كه ورزش بدنسازی را انجام
به شما عزیز - من کودکی 6ساله دارم که خیلی بد غذا است و بیشتر اوقات با دعوا
اوقات بعد از صرف عذا دچار دل درد می شوم . لطفاٌ راهنمایی بفرمائید . باتشکر
قبل از دوران بارداری میخواهم نكا
بررسی مراحل تولید سریال و مجموعه انیمیشن
التقاط فرهنگی و زبانی در متون ترجمه ای و غیر ترجمه ای
تحلیل دیوان فرخی یزدی براساس نظریه‌ی زیبایی‌شناسی انتقادی
مبانی منطقی نظریه اشیاء انتزاعی و کاربرد آن در مونادولوژی لایب‌نیتز
بررسی سبک شناختی دیوان همام تبریزی
شکل‌گیری مفهوم ذوق و مسائل مربوط به آن نزد هیوم
مقایسه زبان تن میان انگلیسی زبانان و پارسی زبانان
مطالعه تطبیقی اصطلاحات و عبارتهای بیان آرزو در زبان فرانسه و فارسی
بازتاب تأثیر کودتای 28 مرداد 1332 در ادبیات داستانی ایران (بر اساس آثار بزرگ علوی و جلال آل‌احمد)
بررسی ساختاری قراردادها B.O.T و سازگاری آن بانظام فنی و اجرایی طرحهای توسعه برق در ایران

زود خسته می شوم، خوابم زیاد است،و در زمان بیداری نیز خواب آلوده هستم ،




من در طول روز خیلی زود خسته می شوم، خوابم زیاد است،و در زمان بیداری نیز خواب آلوده هستم ، و داخل بدنم خیلی می لرزه همچنین نیرو و قوت بدنم کم است و بی حوصله هستم همچنین کم خونی کمی دارم و از قرص آهن استفاده می کنم ولی نتیجه ای نمی بینم لطفا راهنمایی کنید که چه کار کنم و چه بخورم (در ضمن بنده خانه دار می باشم)
پاسخ :
با سلام

من قبلا از شما با کد 808874 سئوالی پرسیده بودم در مورد رژیم در دوران شیردهی
کم خونی وضعیتی هست که دراون، تعداد یا اندازه گلبول های قرمز یا مقدار هموگلوبین موجود درخون کاهش یافته و تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و سلول ها دچار اختلال می شود.


تاحالاوزن خوبی رانداشته ام وازاین وضع ازنظرروح وروان نگرانم.چکارکنم
ازعلل ایجاد نماينده کم خونی می توان کمبودهای تغذیه ای، خون ریزی، ناهنجاری های ژنتیکی، بیماریهای مزمن یا مسمومیت های دارویی را نام برد.


پیش دانشگاهی هستم.امسال درسهام زیاده ونباید زیاد بخوابم. ولی متاسفانه
منظور از کمخونی های تغذیه ای، کم خونی هایی هست که در اثر دریافت کم مواد مغذی ایجاد می شوند .

نوع غذایی برای جوش صورت مضره وچه نوعش مفیده؟ اگه کمکم کنید ممنون میشم باتشکرفراوان



از مهم ترین مواد غذایی جهت خون سازی، که کمبود اون در خون بدن موجب بروز کم خونی می شود می توان به آهن، ویتامینB12 و اسید فولیک اشاره کرد که از بین اونها کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از شایع ترین نوع کم خونی تغذیه ای هست .

كه چربی نداره ولی وزنش زیاده(پر گوشته!)چیكار باید بكنه؟! البته این مشكل


كمی وزن یا لاغری زیاد را در رفتار و خلق وخو و مشكلات جسمی و روحی و ...بیان
میزان نیاز به آهن

راكم كنم طوری كه دیگردچارچاقی
میزان نیاز به آهن برپايه سن، جنس و وضعیت فیزیولوژیکی افراد متفاوت هست.

مثلاً زنان باردار به علت افزایش حجم خون، رشد جنین و جفت، و سایر بافتها به آهن بیشتری نیاز دارند.

به همین دلیل بیش از سایرین در معرض خطر کم خونی برنامه دارند.

در شیر خواران- در صورت سلامت مادر- ، میزان آهن موجود در شیر مادر برای 4- 6 ماه اول زندگی کافی هست ولی در مورد نوزادانی که با وزن کم متولد می شوند ذخایرآهن کم بوده و باید سپس 3 ماهگی آهن اضافی به صورت قطره خوراکی خورانده شود.

همچنین بستن پیش از موقع بند ناف نیز به دلیل اینکه نوزاد را از یک سوم کل خونش محروم می کند خطر فقر آهن را افزایش می دهد .

دلایل فقر آهن
دلایل گوناگونی برای فقر آهن وجود دارد که از اون جمله می توان به علل زیر اشاره کرد :
* دریافت نا کافی آهن به دلیل رژیم غذایی مورد هستفادهای که در اون آهن کمی وجود دارد، مانند بعضی از رژیم های گیاه خواری .
* جذب ناکافی آهن در اثر اسهال، کاهش ترشح اسید معده، مشکلات گوارشی یا تداخلات داروئی ( داروهایی مثل کلستیدامین ، سایمتیدین ، پانکراتین ، رانیتیدین و تتراسایکلین).
* افزایش نیاز به آهن برای افزایش حجم خون در دوران نوزادی، نوجوانی، بارداری و شیر دهی
* خون ریزی زیاد در دوران عادت ماهانه، در اثر جراحات و ناشی از هموروئید، بیماری های بدخیم یا انگل ها .

کمبود آهن در مردان بزرگسال معمولاً در اثر از دست دادن خون هست .

علائم کم خونی ناشی از فقر آهن
بعضی از علائم کم خونی آهن عبارتند از :
1- رنگ پریدگی زبان و مخاط داخل لب و پلک چشم
2- خستگی زود رس
3- بی تفاوتی
4- سرگیجه و سردرد
5- خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست ها و پاها
6- حالت تهوع
7- در کم خونی های شدید گود شدن روی ناخن

درمان کم خونی ناشی از فقر آهن
برای درمان کم خونی چند روش وجود دارد که بهترین و کم خطرترین اونها هستفاده می شود؛ بهترین و کم خطرترین راه هستفاده از مکمل های خوراکی هست.

درمان با نمک های ساده آهن، چون سولفات فرو خوراکی، کاملاً موثر بوده و به شکل قرص، کپسول یا مایع هست که مصرف اون ها باید تا چند ماه ادامه یابد .
چنانچه این قرص ها با معده خالی مصرف شوند، جذب اونها بهتر و بیشتر صورت می گیرد ولی در این حالت سبب تحریک معده و بروز مشکلات گوارشی خواهند شد .
عوارض گوارشی، ناشی از مصرف آهن نظیر تهوع، دل پیچه، سوزش قلب، اسهال یا یبوست را می توان به حداقل رساند؛ به شرطی که آهن را به میزان کم مصرف کرده و به تدریج به میزان اون اضافه کرد تا به حد مورد نیاز بدن برسد.

بهتر هست قرص آهن، آخر شب قبل از خواب هستفاده شود تا عوارض ناشی از اون کاهش یابد.
ویتامین Cجذب آهن را افزایش می دهد.

به همین دلیل معمولاً مصرف ویتامینC به همراه آهن پیشنهاد می گردد .

البته علاوه بر درمان دارویی باید به میزان آهن قابل جذب در غذا نیز توجه کرد.
جذب آهن غذا، اغلب تحت تأثیر شکل آهن موجود در اون می باشد.

آهن موجود در پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو، ماهی و پرندگان( آهن هِم) بیشتر جذب می شود در حالیکه جذب آهن پروتئین های گیاهی مانند سبزی ها و میوه ها ( آهن غیر هم) کم تر می باشد.
باید توجه داشت که ویتامینCجذب آهن سبزی ها و میوه ها( آهن غیرهم) را بیشتر می کند.

مصرف چای همراه یا بلافاصله بعد ازغذا نیز می تواند جذب آهن را تا 50 % کاهش دهد.

منابع غذایی آهن دار
منابع غذایی آهن دار عبارتند از جگر، قلوه، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم مرغ، سبزی های دارای برگ سبز تیره مانند جعفری، اسفناج و حبوبات؛ مثل عدس و لوبیا، هم چنین میوه های خشک( برگه ها) به خصوص برگه زرد آلو و دانه های روغنی.

شرایط افزایش دهنده جذب آهن و منابع غذایی اونها
1- اسید سیتریک و اسید اسکوربیک( ویتامینC ) که درآلو، خربزه، ریواس، انبه، گلابی، طالبی، گل کلم، سبزی ها، آب پرتقال، لیمو شیرین، لیمو ترش، سیب و اوناناس وجود دارند، می توانند شرایط افزایش دهنده جذب آهن در بدن باشند.
2- اسید مالیک و اسید تارتاریک که در هویج، سیب زمینی، چغندر، کدو تنبل، گوجه فرنگی، کلم پیچ و شلغم موجود هست، سبب افزایش جذب آهن می شود.
3- محصولات تخمیری مثل سس سویا نیز در این دسته از شرایط گنجانده می شوند.

توصیه های زیر را به کار بندید :
*استفاده از غذاهایی که غنی از آهن می باشند.
*استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین در هر وعده غذایی، جهت جذب بهتر آهن( مثل پرتقال، گریپ فروت، کوجه فرنگی، کلم، توت فرنگی، فلفل سبزو لیمو ترش)
*گنجاندن گوشت قرمز، ماهی یا مرغ در برنامه غذایی .
*پرهیز از مصرف چای و قهوه همراه یا بلافاصله سپس غذا
* برطرف کردن مشکلات گوارشی و یبوست
* تصحیح عادات غذائی غلط ( مثل مصرف مواد غیر خوراکی مانند خاک ، یخ )
* هستفاده از نان هایی که از خمیر ورآمده تهیه شده اند
* هستفاده از خشکبار مثل توت خشک، برگه آلو، انجیر خشک و کشمش که منابع خونی از آهن هستند.
* هستفاده ازغلات و حبوبات جوانه زده .
* شست وشو و ضد عفونی کردن سبزی هایی که هستفاده می کنید.
* شستن کامل دست ها با آب و صابون ، قبل از تهیه مصرف غذا و پس ازهر باراجابت مزاج .
* مصرف روزانه یک قرص آهن از پایان ماه چهارم بارداری تا سه ماه پس از زایمان در زنان باردار.
* مصرف قطره آهن هم وقت با شروع تغذیه تکمیلی تا پایان 2 سالگی در کودکان .

در ضمن بد نیست مطلب "4 دلیل خستگی و خواب آلودگی" و لینک های زیرش به آدرس "http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=142383" را مطالعه نمایید.
موفق و سلامت باشید.


68 out of 100 based on 23 user ratings 748 reviews

ث(قرص های جوشان) میتو
ها به خوردن شیر و ماست و در کل لبنیات توصیه می کنند. ایا خوردن لبنیات در
کنید که چه مواد خوراکی از همه بیشتر باعث کاهش DHT خون و جلوگیری از تولید
150 میلی گرم قرص ویتامین ب کمپلک
می خواستم بدانم مصرف چای می تواند جای آب مورد نیاز روزانه بدن را بگیرد
بدان آیا خوردن قهوه باعث چاقی می شود یا نه . من روزی حداقل 3 لیوان قهوه
بررسی گرافیک محیطی ویژه کودکان
بررسی مقایسه‌ای مبانی معرفت شناسی و خداشناسی احمدبن حنبل و شیخ صدوق
دین از منظر هگل جوان و پیشینه آن
گفتمان جنسیت در سینمای ایران مطالعه موردی و قیاسی آثار رخشان بنی اعتماد و داریوش مهرجویی
تحلیل ساختار و مضمون داستانک‌های معاصر فارسی
بررسی طنز در آثار جمالزاده
اخلاق حاکمان و شهریان در مدینه فاضله افلاطون و فارابی
بررسی نتایج مترتب بر وجود رابط و رابطی در حکمت متعالیه
تحلیل رمان فرانسوی «کف روزها» اثر بوریس ویان
مطالعه مقایسه‌ای تحقق عمل گفتاری همدردی بین فارسی‌زبانان و دانشجویان زبان ایرانی
*