تاریخ تمدن _ویل دورانت


تاریخ تمدن _ویل دورانت



بچه ها سلام دو تا سی دی کتاب سفارش دادم برام اومد یکی یکی کتابهاشو میذارم براتون اگه تکراری بود شرمنده اگر نه که چیزی رو از دست ندادید

اینم اولیش

تاریخ تمدن(در مورد پارسیان)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



دنیای اسلام نوشته مالیس روتون

1:



حقیقت → @ ← واقعیت

2:

اصلآ به فرموده های این بابا ((((ویل)))اعتماد نکنید ایشون در کتاب تاریخ تمدن سعی کرده که در پوشش بیطرفی ایرانیان رو در عین داشتن خصوصیات نیک جنگ طلب و خونریز نشون بده و بعضی از مطالبشون هم در رابطه با شاهان ایرانی واقعآ مغرضانه هست.مثلآ یونانی ها رو امتانی بسیار خوش قول معرفی کرده !! یا کلی تعریف و تمجید از اسکندر ملعون صغیر کرده و خیلی سعی کرده تا تمدن باستانی غرب رو تطهیر بده بهتره فقط جاهای خوبشو بخونید بقیش رو هم اصلآ باور نکنید مزخرفه!


پارالاکتیک چیست؟

3:


ببین هر چه بر سر ما میاید از دست خودمان هست وقتی مسوولین کشور میگویند با امدن اسلام به ایران علم شکوفا شد وقتی تاریخ ما رو با اعراب قاطی مینمايند از بقیه چه انتظاری هست چند تا از فرموده های بعضی از نویسندگان خارجی که نظر خوبی در مورد ایرانیان داشتند رو در زیر میذارم:


ا.ت.امستد ص 151:

"ما امريکاييان وقتي تاريخ ايران و يونان را مي خوانيم طبيعتا طرف يونان را مي گيريم و کاملا فراموش مي نماييم که ما خودمان نيز مدتها از مرحله ميتينگ هاي شهري، مرحله اي که در اون ما هم خيلي مانند آتني ها امور خود را اداره مي کرديم، گذشته و به صورت يک امپراطوري مقتدر جهاني که مشکلاتش شبيه به مشکلات ايرانيان هست درآمده ايم."

کونت دوگوبينو ج 1 ص 68_69 :

" داريوش ساوقت محکمي به وجود آورد...


پیشگویان بزرگ تاریخ
بايد تا وقت پرنسيپاهاي روم استقامت کرد تا مشخصاتي شبيه به اون چه از جهت تمرکز قوا و چه از جهت وسايل نيل به اون، دوباره ديده شود.


دکتر حسین الهی قمشه ای
اونچه روم تا وقت اگوست نداشت يک رشد فکري بود که در ارزش با اونچه باعث پيدايش آيين مزدا و نهضت فلسفي و هنري ايام باستان شد شبيه باشد، تمام اونچه يونانيان ياد گرفتند...


همه چیز درباره ی نیچه
در وقت داريوش مرکز و نمونه اش در آسياي باختري بود.


متافيزيك و پوزيتيويسم منطقي
ولي در وقت سلطنت اونتونن ها که اونهمه درباره اش صحبت مي شود، اين ملايمت دائم بود که در اداره ملل به کار مي رفت و داريوش اون همه هميشه نسبت به اون وفادار ماند."

ا.يو.پوپ:

"يک عده مورخ لايق و طرف اعتماد معتقدند که در ماراتن تمدن مغرب نجات نيافت چنانچه ما را واداشته اند در اين سالهاي دراز بخوانيم، بلکه عملا شايد رايشانهمرفته براي يونان و بشر (ماراتن) شوم بوده هست..."

سقراط ؛ حکمت سقراط به قلم افلاطون ص23:

"اگر تو(اي يوناني) بخواهي نياکان خود را در برابر اردشير پسر خشايارشا نمايش دهي انديشه کن که چون خود را آلت هستهزاي او خواهي ساخت.


Encyclopedia of Buddhism
پس برحذر باش که از جهت اصل و نسب پست تر از اونان خواهيم بود."

و.دورانت ج 1 ص 378:

"اين يک گواه اخلاق ايرانيان هست که اگر چه هرکس مي توانسته يونانيان را براي جنگ بر عليه يونانيان ديگر اجير کند بسيار نادر بود که بشود يک نفر ايراني را براي جنگ با ايرانيان ديگر هستخدام کرد."

و.دورانت ج 1 ص 356:

" ايرانيان ظاهرا زيباترين امت خاورميانه قديم بودند.

بناهاي قديم اونانرا با اندامي افراشته و قايشان نشان مي دهد که کوهستانها اونانرا مقاوم و در عين حال تموّلشان اونانرا ظريف ساخته هست.

اجزا بدنشان يک تقارن دلپسند دارد.

دماغشان تقريبا به هستقامت دماغ يونانيان هست و يک نوع شرافت در وجنات و حرکاتشان ديده مي شود...

از ادب دور مي دانستند که بيش از صورتشان را نشان دهند.

مردان و زنانشان مواد زيبا نماينده زياد به کار مي بردند.

از روغن ها براي بهتر کردن ترکيب پوست و از رنگ ها براي اونکه مژگانشان درازتر و چشمانشان برّاق تر بشود هستفاده مي نمودند...

ايرانيان عطرشناس بودند و امت باستان اونانرا مخترع روغن هاي تزييني مي دانستند."

و.دورانت ج 1 ص 276:

"ايرانيان زادروز خود را بيش از هر روز ديگر محترم مي دارند و در اون روز جشن مفصلي مي گيرند...

ايرانيان سپس خودشان به همسايگان خود احترام مي گذارند ...براي يک گناه حتي شاه کسي را محکوم به مرگ نمي نمايد...

به آب هاي جاري احترام زياد مي گذارند، در اون کثافت نمي ريزند..."

ر.گروسه ص 113:

"ايرانيان چنانچه در آغاز تاريخ ديده مي شود بدون ترديد يکي از شريف ترين نژاد هاي دنياي باستانند.

شرافتمندي و اخلاق انساني و مردانه اونان شخص را از وحشيگري هاي بيرحمانه و مفاسد آشوري ها و بابلي ها و امت کارتاژ مي رهاند.

از روزي که ايرانيان پا به صحنه تاريخ مي گذارند مانند اون هست که حس مي نماييم اونان امتي از نژاد خود ما هستند."

آ.هرتسفلد –ج 1 ص 56:

"دايشانست سال صلحي که امپراطوري ايران به جهانيان بخشيد باعث يک پيشرفت بي نظير در رشد فکري بشر شد."

ر.گيرشمن ص 26:

"ايرانيان اولينامتي بودند که امپراطوري جهاني ايجاد کردند ...

در طول مدتي بيش از دو قرن قطب حيات سياسي شاه بزرگ ايران بود."

در عقيده ايرانيان باستان زن چنان ارزشمند بود و جايگاه رفيعي داشت که تنها مکان محمل فر ايزدي رو وجود زن مي دانستند و به اين جهت بوده که کسي مي توانسته شاه بشه که بايد مادرش شاهزاده مي بوده و اين اصل بوده و در معتقداتشون عاليترين عروج ها رو براي زن برنامه مي دادند و تا وقتي که شاهي به بزرگسالي برسه مادر نيابت سلطنت رو به عهده داشته و در ساخت بناي تخت جمشيد کارفرمايان زن فعال بودند.


4:


5:

سلام بهاره جان،
به نظرمن نباید اینقدر سریع یا درست تر صریح اظهار نظر کرد با اینکه باید رک بود.

مگه کارکرد تاریخ ویل دورانت به مسائل مربوط به ایران محدوده؟؟؟؟
اگه مقدمه اش روخونده باشی (جلد کوچیکی که مترجمین توش اظهار نظر کردن) در اونجا مثلا فرمودن نوشته هاش درمورد هند خوب نیست و مترجم پانوشت زیاد داره و ...
این اثر در غرب به دلیل وجود کارهای تخصصی تر خیلی جایگاه نداره چرا؟؟ چون مثلا کسایی هستن که تمام وقتی که ویل و اریل برای بررسی این بازه ی وقتی (حدد 7000 هزار سال گذاشتن ) برای یه مقطع 100 یا 300ساله گذاشتن و کارهاشون چه از نظر حجم یا عمق بررسی از ان اثر بیشتر یا بهتره یا با فرمودگوها بیشتری همراه، (این خیلی مهمه که یه اثر چقدر بررسی، نقد یا تفسیر و..

بشه، این موضوع که بش می گن ارجاع یکی از ملاک های بررسی تولید دانش در کشورهاست و isi هر ساله برای مقالات جدید چنین فهرست رو تهیه می کنه.
خلاصه به نظرم باید عادت کنیم دقیق حرف بزنم حداقل جایی که مجبور نباشم خلافش عمل کنیم

6:

امتاني كه ناداني را سرلوحه خايشانش برنامه دهند هر چه بر سرشان ايد حقشان هست و ما نبايد در اين بين
از تمدني كه حتي صد سال قدمت ندارد متوقع باشيم كه تمدن باستاني و شكوهمند ايرانيان را بستايند
بلكه برعكس تمام تلاششان را مي كنند تا چهره درخشان ايران و ايراني را مخدوش كرده و به طور حتم خودشان را
كه اجدادشان مشتي پابرهنه مهاجر بوده متصل به يونانيان خوش چهره و داراي بازوان ستبر و درخشان مي كنند.
در اين ميان هم ما ايرانيان تنها كاري كه از دستمان بر مي ايد اين هست كه سايتي اينترنتي تاسيس كرده و
جملگي تمام ايرانيان به ان صفحه لينك داده كه به طور مثال چهره فيلمي جعلي به مانند سيصد را مخدوش كنيم .

اما (( نصرمن الله و فتح الغريب )) ما اسلام را داريم و بهتر هست به همان پندارهاي پوچ ابلهانه خود مشغول
باشيم ما را چه به سياست و اقايي !!!


بگذريم و بازگرديم به كار اصلي خودمان...

ايشانليام جيمز دورانت(1981-1885)، در رشته‌هاي فلسفه ، زيست شناسي و تعليم و تربيت دانش‌اندوزي كرد و سرانجام از دانشگاه كلمبيا دكتراي فلسفه گرفت.

او از بزرگ‌ترين تاريخ‌نگاران معاصر به شمار مي‌آيد كه در كتاب تمدن خود، از آثار همه‌ي تاريخ‌نگاران جهان، از پدر تاريخ يعني هرودوت تا آرنولد تايشانن‌بي، سود جسته و مكتب جديدي از تاريخ‌نگاري ايجاد كرده هست.

اگر تاريخ‌نگاران ديگر فقط به سير تمدن بشري توجه كرده‌اند، او به عامل‌هاي تمدن ساز در طول تاريخ توجه ايشانژه داشته هست.



زندگي دورانت

ايشانليام جيمز دورانت ، در 5 نوامبر 1885 در منطقه‌ي " نورث آدامز " ماساچوست به دنيا آمد و در 7 نوامبر 1981، در سن 96 سالگي در لوس اونجلس درگذشت.

او تحصيلات خود را در رشته‌هاي فلسفه، زيست‌شناسي و تعليم و تربيت در دانشگاه‌هاي مختلف گذراند و در سال 1917، از دانشگاه كلمبيا دكتراي فلسفه گرفت و يك سال در همان دانشگاه فلسفه تدريس كرد.

او از دوران كودكي انساني پركار بود .

پدرش در اين باره فرموده هست: " شايد هنگامي كه من هنوز در خواب بودم، سر كار مي‌رفت و شب كه باز من به خواب رفته بودم، برمي گشت.

او هميشه سختكوش بود.

كاهلي و تنبلي او را به ياد ندارم.

"

دورانت ، ضمن تحصيل مي خواست كشيش بشود، ولي با مطالعهكتاب "اخلاق" نوشته اسپينوزا، از اين كار منصرف شد و فرمود:"نمي‌توانم بين آراي ديني و انسان دوستي با سوسياليزم ارتباطي منطقي بربرنامه سازم." هنگامي كه هم تحصيل مي كرد و هم تدريس، با دوشيزه آريل كه از شاگردان باهوش او بود، ازدواج كرد و كتاب تاريخ تمدن را به كمك همسرش به پايان رساند.

اين همسر دانشمند تا 25 اكتبر 1981، يعني سيزده روز پيش از مرگ همسر، هستاد و همكارش، ايشانل دورانت زنده بود و به زبان ديگر، تا آخر عمر با او بود.



ايشانل دورانت وقتي كه در دانشگاه‌هاي "سيتون هال " زبان لاتين و فلسفه را فرا مي‌گرفت، به طور آزاد و در حاشيه اون براي ارضاي حس كنجكاايشانش تاريخ مي‌خواند.

عشق او به تاريخ او را به سايشان اين رشته سوق داد.

او از آغاز تمدن بشر تا وقت خودش را مطالعه كرد و هرگز در رشته‌ي تاريخ مدرك دكترا نگرفت؛ گر چه بزرگ‌ترين تاريخ‌شناس وقت خود شد.



ايشانل دورانت در قالب مطالعه‌ي زندگي فيلسوفان بزرگ دنيا، از حكماي يونان قديم تا دوره معاصر، رايشان‌دادها و پديده‌هاي تاريخي را كه هموقت با زندگي اون فيلسوفان بود، مطالعه كرد او عقيده داشت كه فيلسوفان به دو صورت بر تاريخ بشر مؤثرند : اول ، تحت تأثير رايشان‌دادهاي گذشته و حال برنامه گرفته و جهان بيني جديدي بيان كرده اند.

دوم ، اين جهان‌بيني در سير رايشان‌دادهاي آينده مؤثر بوده و دوران پس از اونان را تغيير داده هست.

از اين جهت بود كه دو جلد از يازده جلد كتاب تاريخ تمدن خود را به نام دو فيلسوف بزرگ نوشت: جلد نهم كتاب را تحت عنوان "عصر ولتر " معرفي كرده هست و در اون، همه رايشان‌دادهاي اروپا را در مسير زندگي ولتر جستجو مي كند و تأثيري را كه او بر عصر خايشانش گذاشت، نمايان مي‌سازد.

در جلد دهم نيز كه "روسو و انقلاب" نام دارد، تأثير آراي ژان ژاك روسو، فيلسوف بزرگ فرانسايشان را بر انقلاب فرانسه نشان مي‌دهد.

شيوه تاريخ نايشانسي ايشانل دورانت

دورانت در آغاز، ضمن اون كه مديريت دانشگاه لبورتمپل را در نيايشانورك بر عهده داشت و در بخش فلسفه، هستاد دانشگاه كاليفرنيا بود، كتابي با عنوان "تاريخ فلسفه" نوشت.

سپس، از سال 1927 تصميم گرفت تاريخ تمدن جهان را تدايشانن كند.

او براي نوشتن هر جلد از اين كتاب، با توجه به موضوع اون و جايي كه بايد تاريخ اون نوشته شود، به اون نقطه‌ي جغرافيايي سفر مي‌كرد.

او به همراه همسرش، "آريل دورانت"، در سال 1930 رهسپار سفر دور دنيا شدند و مصر، خاور نزديك، هندوستان، ژاپن و ساير سرزمين‌هاي خاور دور را از نزديك ديدند.

بار ديگر در سال 1932، به گشت و گذار در ژاپن و منچوري، سيبري، روسيه، لهستان پرداختند.

اين سفرها، به نگارش كتاب "مشرق زمين، گاهواره تمدن" كه در سال 1935 انتشار يافت، كمك فراواني كردند.

اين اولينجلد از مجموعه كتاب‌هاي تاريخ تمدن بود.

پس از اون، سفرهاي بسيار ديگري به اروپا، خاورميانه و خاور دور پيش آمد، از جمله، از تابستان سال 1948 به مدت 6 ماه در تركيه، عراق، ايران و اروپاي شرقي به مسافرت پرداختند.



ايشانل دورانت بيش از تاريخ‌نگاران ديگر به عامل‌هاي تمدن‌ساز در طول تاريخ توجه داشته هست.

خود او مي‌گايشاند:" تمدن رودي هست با دو ساحل " و چنين مي انديشد كه بيش تر تاريخ نگاران تنها به خود رود توجه دارند و اين رودخانه، گه گاه به دست اونان كه مي‌كشند، مي‌دزدند و غوغا مي‌كنند، پر از خون شده هست.

او كوشش فرهنگي خود را در مجموعه‌ي بزرگ "تاريخ تمدن" وقف نوشتن رايشان‌دادهايي كرد كه در دو ساحل رخ داده هست و رايشان مي‌دهد، جايي كه به قول او:"امتان گمنام خانه مي‌سازند، عشق مي‌ورزند، كودك مي‌پرورند، آواز مي‌خوانند، شعر مي‌سرايند و مجسمه مي‌سازند." از اين رو، در كتاب تاريخ تمدن او از رايشانداد نگاري ساده گرفته تا جنبه‌هاي علمي تاريخي و حتي فلسفه تاريخ ديده مي‌شود و باريك‌ترين و پيچيده‌ترين بازتاب‌هاي انديشه‌ي انسان را كه مذهب، فلسفه، علم و هنر باشد، شرح داده هست.



دورانت در آغاز كتاب تاريخ تمدن خود كه از شرق باستان آغاز مي شود و سرانجام با عصر ناپلئون پايان مي پذيرد، مي‌نايشانسد:"مي‌خواهم تاريخي پيرامون تمدن بنايشانسم و با كم‌ترين جا، بيش‌ترين مطلب را درباره سهم نبوغ و كارمردان بزرگ به ميراث فرهنگي بشر بيان كنم." ايشانل دورانت در اصل به تاريخ به عنوان يك علم مجرد نگاه نمي كرد ، بلكه تاريخ را همواره با تأثير عامل‌هاي ديگر بر رايشان اون در نظر مي‌گرفت.

او در كتابي با عنوان درس‌هاي تاريخ كه در سال‌هاي پاياني زندگي خود و پس از پايان يازده جلد كتاب تاريخ تمدن خود تأليف كرد، تأكيد دارد كه تاريخ ملت‌ها بايد با توجه به پديده هاي علمي جديد ، مانند زيست‌شناسي و هم چنين نژاد، اخلاق، اقتصاد، فلسفه، شيوه‌ي حكومت، مفهوم پيشرفت، جغرافيا و عنصرهاي ديگري كه در ساختار تاريخ بشريت مؤثرند، به نگارش درآيد.



دورانت ادعا مي كند كه تاريخ پيرو زمين‌شناسي هست و براي توجيه ادعاي خود مي‌گايشاند:"هر روز در گوشه‌اي، دريا بر خشكي يا خشكي بر دريا پيشرايشان مي‌كند.

شهرها زير آب ناپديد مي‌شوند و ناقوس كليساها نواي غم‌انگيز سر مي‌دهند.

اقليم بر احوال انسان‌ها سخت مسلط هست؛ هم چنان كه مونتسكيو بر اون تأكيد دارد.

جغرافيا، زادگاه تاريخ هست، مادر و پرورنده اون هست و خانه‌اي هست كه تاريخ در اون نظم مي‌پذيرد.

قانون‌هاي اخلاقي نيز پيرو تاريخند.

اون‌ها ناگزيرند با واقعيات تاريخي و محيطي سازش داشته باشند.

اگر تاريخ اقتصادي بشر را به سه مرحله‌ي شكار، كشاورزي و صنعت تقسيم كنيم، مي توانيم انتظار داشته باشيم كه قانون اخلاقي هر مرحله، در مرحله بعد تغيير كرده هست.

در مرحله شكار، انسان ناگزير بود كه هر دم در تعقيب و كشتن باشد.

درنده خايشاني كه ايشانژگي اخلاقي اين دوره هست، در دوران هاي ديگر وجود ندارد ."

ايشانل دورانت درباره اهميت ارتباط دين با تاريخ مي‌نايشانسد:"حتي مورخ شكاك هم فروتنانه در برابر دين تعظيم مي‌كند، زيرا مي بيند كه دين در هر سرزميني و هر عصري، درهمه‌ي شئون زندگي بشر تأثير مستقيم دارد." و اين كه جلد سوم و چهارم و ششم تاريخ خود را تحت عنوان " قيصر و مسيح "، " عصر ايمان " و سرانجام " اصلاح دين " بيان مي‌كند، ‌به همين منظور هست.

او در بيان اهميت دين در تاريخ بشريت مي‌گايشاند:"دين باعث تسلاي همه ابناي بشر بوده هست و معلمان ، پدران و مادران را در تأديب جوانان ياري كرده هست."

به نظر او، اقتصاد و چگونگي گذران زندگي، در سير تحولات تاريخي نقش مستقيم دارد و در روابط بين المللي به طور معمول، "اصطكاك منافع اقتصادي" جنگ و بحران مي‌آفريند.

جنگ‌ها مسير تاريخ ملت‌ها را تغيير مي‌دهند.

او يكي ار عنصرهاي پايدار تاريخ را جنگ مي‌داند.

از وقت بربريت تا تمدن و دمكراسي، همواره اين پديده بربرنامه بوده هست و از 3421 سال تاريخ مدون بشر، فقط 268 سال اون بدون جنگ گذشته هست.

ايشانل دورانت براي اون كه بگايشاند كه در طول تاريخ ، بشريت نتوانسته هست از جنگ پرهيز كند، به فرموده هراكليتوس، فيلسوف يوناني اشاره مي‌كند كه:"جنگ يا رقابت، پدر همه چيز هست."

اثر جاودانه

كتاب‌هاي يازده جلدي تاريخ تمدن او عبارتند از :

1- مشرق زمين، گاهواره تمدن؛ 2- يونان باستان؛ 3- قيصرو مسيح 4- عصر ايمان؛ 5- رِِنسانس؛ 6- اصلاح دين؛ 7- آغاز عصر خرد؛ 8- عصر لايشاني؛ 9- عصر ولتر؛ 10- روسو و انقلاب و 11 – عصر ناپلئون.



ايشانل دورانت 90 ساله بود كه دست از كار كشيد ؛ در حالي كه هنوز شوق ادامه تدايشانن تاريخ را داشت، مي فرمود :" نفس آرزومند هست، اما تن نمي‌كشد."

جلدهاي يازده گانه‌ي تاريخ تمدن، همواره از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان بوده و هنوز هم اين گونه هست.

جلد دهم كتابش، روسو و انقلاب، در سال 1968 جايزه ادبي " پوليتزر " را دريافت كرد.

(اين جايزه را ژوزف پوليتزر (1911 – 1847) ناشر و روزنامه نگار آمريكايي، بنيان‌گذاري كرد و هر سال به برگزيدگاني از رشته‌هاي گوناگون روزنامه‌نگاري و ادبيات ايالات متحده‌ي آمريكا داده مي‌شود.)

ترجمه‌ي متن انگليسي مجموعه‌ي تاريخ ايشانل دورانت در سال‌هاي 1337 تا 1359، در 27 جلد توسط انتشارات فرانكلين سابق و اقبال در ايران به چاپ رسيد.

اين كتاب ها را 20 مترجم به فارسي برگرداندند.

پس از اون كه مؤسسه انتشارات و آموزش انقلاب اسلامي به جاي مؤسسه فرانكلين بنيان‌گذاري شد، 27 جلد كتاب تاريخ ايشانل دورانت، در يك مجموعه‌ي فشرده‌ي يازده جلدي انتشار يافت.

مترجمان اصلي تاريخ تمدن ايشانل دورانت عبارتند از:

احمد بطحايي، احمد آرام، ‌علي پاشايي، امير حسين آريان‌پور، فتح الله مجتبايي، هوشنگ پير نظر، حميد عنايت، پرايشانز داريوش، علي اصغر سروش، ابوطالب صارمي، ابوالقاسم پاينده، ابوالقاسم طاهري، صفدر تقي‌زاده، ‌فريدون بدره‌اي، سهيل آذري، پرايشانز مرزبان، اسماعيل دولتشاهي، عبدالحسين شريفيان، ‌ضياءالدين طباطبايي، علي اصغر بهران بيگي.



گذشته از اين تعريفها و تمجيدها اگر نظر مرا بخواهيد به شما خواهم فرمود كه سگ زرد برادر شغال هست يا
همينطور چيزي .

من تفاوتي بين يك تاريخ دان متقلب و موذي به نام هرودت و ايشانل دورانت قائل نيستم چون
هر دو درباره تاريخ ايران مبالغه هاي گزافي كردند كه البته خود شما در لواي كتاب تاريخ تمدن متوجه خواهيد شد .

اما تاريخ تمدن به صورت كامل و البته اپلود شده در سايتي كه مي دانم چقدر دوستش داريد !!!
rapidshare اما بنده بي گناهم و باور بفرماييد لينك هاي زير را بنده اپلود نكردم .
البته به راحتي مي توانيد لينك هاي زير را با سايت رپيدباز به صورت مستقيم دانلود بفرماييد .

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موفق باشيد ...


7:


8:

بنده با نظر irankingworld شدیدا موافقم.ما ایرانیها که جوش حفظ اصالت خودمان را می زنیم فعلا جایگاهی
چه در جامعه خود و چه در جهان نداریم.فعلا دور دور ما نیست.چون امروزه تو کشور ما حرف زدن از ملی گرایی و اصالت
تمدن و ....

یه جور کفر شده و دم زدن از اینها اهانت به دین مبین اسلام...!!!! یادمان باشد که چرا اون بلا سر سعیدی سیرجانی اومد....

از lolo_khan هم متشکرم....قربانتان ،احمد کایا

9:

تاریخ تمدن

اثر جاودانه ی ویل دورانت

جلد اول:مشرق زمین،گاهواره ی تمدن




کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

10:


11:

تاریخ تمدن

اثر جاودانه ی ویل دورانت

جلد دوم:یونان باستان

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

12:


13:

تاریخ تمدن

اثر جاودانه ی ویل دورانت

جلد سوم:قیصر و مسیح

فصل اول تا پانزده:


http://www.4shared.com/file/35761185/1ec51cfc/book_3-_ch_1-15.html

15 تا 30


http://www.4shared.com/file/35761185/1ec51cfc/book_3-_ch_1-15.html

14:

تاریخ تمدن

اثر جاودانه ی ویل دورانت

کتاب چهارم: عصر ایمان


فصل 1 تا 17

http://www.4shared.com/file/35761344/c6f3b708/book4_ch_1-17.html

فصل 17 تا 39

http://www.4shared.com/file/35761413/20afc06b/book_4-chapter_18-39.html

15:

کتاب پنجم:رنسانس

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


16:

دستت درد نکنه اما فکر کنم لینک اول مشکل داره اگه حجمشون رو هم مینوشتی خیلی بهتر بود تشکر

17:

دوست عزيز من لينك سالم جلد اول را پيدا كردم امتحان كردم كار ميكنه
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

18:

دو تاپیک موجود ادغام شدند...ممنونم.


19:

سلام دوست عزیز .
نسخه الکترونیکی این کتاب وجود نداره ...
ممنون

20:

سلام
ممنون میشم لینک های سری کامل "تاریخ تمدن [ویل دورانت]" رو برام بذارید ...

با هستفاده از جستجو نتایج مطلوبی به دست نیاوردم .
ممنون

21:


22:

سلام
منم همين درخواست رو داشتم .

.

.


ممنون .


23:


24:

سلام

ممنون اگه دوستان لطف نمايند و لینک های تاریخ ویل دورانت رو بگذارند

25:


26:

من اين كتاب رو تايشان سيستمم دارم ولي حجمش 114مگابايته

27:


28:

حجم : 335 KB


کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

29:

کتاب پنجم:رنسانس

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


30:

دستت درد نکنه اما فکر کنم لینک اول مشکل داره اگه حجمشون رو هم مینوشتی خیلی بهتر بود تشکر

31:

دوست عزيز من لينك سالم جلد اول را پيدا كردم امتحان كردم كار ميكنه
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

32:

دو تاپیک موجود ادغام شدند...ممنونم.


33:

سلام دوست عزیز .
نسخه الکترونیکی این کتاب وجود نداره ...
ممنون

34:

سلام
ممنون میشم لینک های سری کامل "تاریخ تمدن [ویل دورانت]" رو برام بذارید ...

با هستفاده از جستجو نتایج مطلوبی به دست نیاوردم .
ممنون

35:


36:

سلام
منم همين درخواست رو داشتم .

.

.


ممنون .


37:


38:

سلام

ممنون اگه دوستان لطف نمايند و لینک های تاریخ ویل دورانت رو بگذارند

39:


40:

من اين كتاب رو تايشان سيستمم دارم ولي حجمش 114مگابايته

41:


42:

حجم : 335 KB


کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

43:

تاریخ تمدن (The Story of Civilization) - نوشته ی ویل دورانت (Will Durant)


دوره ی 11 جلدی شامل :

1- مشرق زمین،گاهوارۀ تمدن
2- یونان باستان
3- قیصرومسیح
4- عصرایمان
5- رنسانس
6- اصلاح دینی
7- آغازعصرخرد
8- عصرلویی چهاردهم
9- عصرولتر
10- روسو و انقلاب
11- عصرناپلئون


مترجمان :

احمد بطحایی/احمد آرام/ ع.

پاشایی/امیرحسین آریان پور/فتح الله مجتبایی/هوشنگ پیرنظر/حمید عنایت/پرویز داریوش / علی اصغر سروش/ابوطالب صارمی/ابوالقاسم پاینده/ابوالقاسم طاهری/صفدر تقی زاده/فریدون بدره ای
سهیل آذری/پرویز مرزبان/اسماعیل دولتشاهی/عبدالحسین شریفیان/ضیاالدین طباطبایی/علی اصغر بهرام بیگی



مشخصات نسخه الکترونیکی کتاب :

حجم فایل : 37 مگابایت
تعداد صفحات : 7519
تصویر جلد :



لینکهای دانلود :

1- لینک دانلود از سایت 4shared

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
2- لینک دانلود مستقیم (قابل هستفاده با Download Manager)

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

44:


45:

تاریخ تمدن (The Story of Civilization) - نوشته ی ویل دورانت (Will Durant)


دوره ی 11 جلدی شامل :

1- مشرق زمین،گاهوارۀ تمدن
2- یونان باستان
3- قیصرومسیح
4- عصرایمان
5- رنسانس
6- اصلاح دینی
7- آغازعصرخرد
8- عصرلویی چهاردهم
9- عصرولتر
10- روسو و انقلاب
11- عصرناپلئون


مترجمان :

احمد بطحایی/احمد آرام/ ع.

پاشایی/امیرحسین آریان پور/فتح الله مجتبایی/هوشنگ پیرنظر/حمید عنایت/پرویز داریوش / علی اصغر سروش/ابوطالب صارمی/ابوالقاسم پاینده/ابوالقاسم طاهری/صفدر تقی زاده/فریدون بدره ای
سهیل آذری/پرویز مرزبان/اسماعیل دولتشاهی/عبدالحسین شریفیان/ضیاالدین طباطبایی/علی اصغر بهرام بیگی



مشخصات نسخه الکترونیکی کتاب :

حجم فایل : 37 مگابایت
تعداد صفحات : 7519
تصویر جلد :



لینکهای دانلود :

1- لینک دانلود از سایت 4shared

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
2- لینک دانلود مستقیم (قابل هستفاده با Download Manager)

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

46:



70 out of 100 based on 80 user ratings 430 reviews