چرا ظریف نماز نمی خواند؟


چرا ظریف نماز نمی خواند؟



چرا ظریف نماز نمی خواند؟
چرا ظریف نماز نمی خواند؟
انتشار یک عکس حاشیه ای از دیدار وزیر امور خارجه کشوران با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خبرساز شده. عکسی که یک نکته پنهان دارد.
به گزارش مجله مهر؛ وزیر امور خارجه کشورمان، این روزها چهره اول اخبار سیاسی است.
«محمدجواد ظریف» که حالا بعد از «توافق ژنو» نامش بیشتر سرزبان ها افتاده، دیشب به دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفت و در نشست با آنان شرکت کرد.
اما انتشار یک عکس از اقامه نماز جماعت در حاشیه این نشست، خبرساز شده است. عکسی که ظریف را در صف آخر صف نماز جماعت در حالیکه دیگران نماز می خوانند به صورت نشسته و در حالت نماز نخواندن نشان می دهد .
این عکس البته یک نکته پنهان دارد. نکته ای که مسافر بودن وزیر امور خارجه و چندنفر دیگر و نماز شکسته آن ها را روایت می کند. این توضیح را دادیم که شیطنت های رسانه ای و سوء تعبیرها از این عکس، دوباره مرد اول سیاست خارجی ایران را به «کمردرد» مبتلا نکند.



سند تاریخی آزادی بیان در دولت اعتدال! (حمید رسایی منتشر کرد.)

1:

بخودش مربوطه
به کسی مربوط نسیت
نمازی که برای ریا باشه از کفر هم بدتره


آیا خبر خوشی از خاورمیانه به گوش خواهد رسید؟

2:

این عکس مال خیلی وقت پیش توی یکی از پروفایل شبکه دیدم


اشکان هستم از لس آنجلس! + فیلم

3:

انسان کثیرالسفر نمازش همواره درست هست نه شکسته؟...


نامه پوتین به ملک عبدالله: زودتر از اسد می‌روید
و کثیرالسفر کسیست که مقتضای شغلش سفر باشد!


نتیجه محاکمه موسوی و کروبی چه خواهد بود؟

4:

سلام سعید خان
دوستمون که توضیح دادند خواستند جلوی شیطنت ها رو بگیرند
ایشون نماز میخونند ولی شکسته.
عکسهای زیادی هم از نماز خوندنشون تو سفرهای خارجی و هواپیما و..


سبک متفاوت همسران سیاستمداران + تصاویر
منتشر شده


جدا دانستن سينما از سياست، احمقانه است /به حماقت اصغر فرهادی خنديديم

5:

چرا همه دنبال گیر هستن؟
طرف نماز میخونه و هزارتا کار هم میکنه پس توجیه میشه ؟
نماز ارتباط شخصی با خداست
خیلی ها نماز رو به شکل ما نمیخونن ولی با خداشون جوری ارتباط دارن که ما باید سالها تلاش کنیم تا ذره ای نزدیک اونا بشیم


آل سعود مسلمانان را در مکه جمع کرده و در ریاض تکفیر می‌کند

6:

نماز خوندن هر کس به خودش مربوطه و خداش

7:

مشکل شرعی داشته ()

به ما چه !!!!!!!!!!؟

8:

سلام عزیز
منظور من هم همین بوده دیگه
برنامه نیست برای دیگران نماز بخونه که نشون همه بده
برای خودش میخونه در خلوت خودش

9:

شاید دیر رسیده به نماز جماعت یعنی سپس رکوع رکعت اخر ...


10:

چه تیتری چه محتوایی!!!
جذب مخاطب به چه قیمتی!؟
شیطنت حساب شده در جواب به یک شیطنت احتمالی!!!

11:

مسئله حضرت ظریف تنها به دلیل مشکل کمرش بوده


محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان که براي مذاکرات هسته‌اي با ۱+۵ به ژنو رفته هست، به علت کمردرد، در طول سفر با هواپيما به‌‌طور دراز کش طي طريق کرد.

ايشان همينطور هنگام سوار و پياده‌شدن از هواپيما، بر خلاف ديگر اعضاي هيئت، به‌جاي پلکان از خودرو بالابر هستفاده کرد.



چرا ظریف نماز نمی خواند؟

چرا ظریف نماز نمی خواند؟

چرا ظریف نماز نمی خواند؟

مسلمانی یا ایین تظاهر....


12:

خب شاید نمازش رو قبلا خونده بوده!!!!

13:


14:

من نمیدونم واقعا چرا این عکاسها و خبرنگارها همش دنبال خراب کردن این بنده خدا هستن کسی که ناراحتی و مشکل کمر درد داره شاید نمیتونه دولا و راست شه دلیل نیست که نماز نخونه

15:

فرمايشتون كاملا صحيحه

16:

کمردرد هم بد چیزیه.....

مگر اینکه بخواهید کمر درد را هم وارد شبهات کنید البته ادرس هم دادید

17:

سلام
منظور شما از جمله قرمز رنگ چیه؟
خدایی نکرده منظورتون که این نیست که بقیه ی کسانی که توی عکس هستند دارند ریا می نمايند؟ اگر منظورتون این نیست، پس چه نیازی به بیان این مطلب داشتید؟

و من الله توفیق

18:

یک شیطنت رسانه ای ...

کسی که نماز گزار باشه با توجه بی اینکه غیر از آقای ظریف دو نفر دیگه هم نماز نمیخونند، متوجه میشه!

چون اگه میخوند نمازش درست نبود ،:دی

19:

سلام ودرودkhorshidhaعزیز.
نمیدونم چرابعضی وقتا مطالبی رومجددا تیترمیکنیم که ارزشش به اندازه ی یه خبرورزشی مربوط به لیگ فوتبال سریلانکاهم نیست.
بخداقسم اینادیگه ارزش نداره که بخوایم باهاش اشخاص روبکوبیم.
بذارین یه خاطره ازحجت الاسلام ناطق نوری براتون ذکرکنم:
ایشون نقل کردندتوی یکی ازسفرهامون به مقرساوقت ملل به همراه رهبرمعظم انقلاب که اون موقع رئیس جمورایران بودند،درمراسم هستقبال ازایشون دکترظریف هم حضورداشتندوهمین که چشم رهبرمعظم انقلاب به دکترظریف افتادبه بنده فرموندند این ظریف رامیبینید،دیپلمات بسیارمومن وباخداوپرهیزکاری هست.
بخدانمیدونم تفسیربه چه میکنیم برادرخوبم.حاشاوکلا
یاحق...


20:

عجب آدمایی هستن خب من با 19 سال سن به خاطر مشکلی که دارم مجبورم نشسته نماز بخونم

ظریفم شاید مثل من یه مشکلی داره عجب آدم هایی پیدا میشن :|

21:

سلام برادر بزرگوار
البته بنده متوجه پیوندی بین اونچه فرمودید و نقل قولی که از بنده گرفته اید نشدم،
اما اونچه فرمودید صحیح هست.

و من الله توفیق

22:

سلام خدمت همه ی بزرگواران مدخول در این موضوع
شاید ما به شیوه دیپلماسی وزارت امور خارجه انتقاداتی داشته باشیم،
ولی به صراحت فراخوان می کنیم که کسانی که این گونه تیتر می زنند از ما نیستند.
این کارها اخلاقا و انسانا صحیح نیست

و من الله توفیق

23:

درودبزرگوار.
نیازبه پیوندنیست برادرمن،من فقط خواستم توجیه بشه بعضی ازمطالب جزشیطنت به والله قسم هدفی رودنبال نمینمايند.البته امیدوارم سوتفاهمی برای شماعزیزایجادنشه.
بحث حمایت وجانبداری روبذاریم کنار ولی به خداوندی خودخداسوگندهمین که رهبرمعظم انقلاب دکترظریف روموردعنایت دارندبزرگترین پشتوانه برای نظام وبالاترین ضربه برای دشمنان می باشد.
لافتی الا علی لاسیف الاذوالفقار.
تندرست باشیدبرادرم.


24:

بصورت عام صحبت کردم
نماز و حج و غیره نشانه پاکی انسان نیست.(طالبان از هر کسی برای نماز سخت گیر تر هستد)
بلکه عمل و کردار نیک انسانیت و پاکی انسان رو میرسونه

25:

بانو به احتمال زیاد کمردرد ی که داشتند سبب شده

قبلا هم در اجلاس با ویلچر جابجا میشدند.

از این بنده خدا نتوستن ایراد بگیرند و حسادتشان سبب شده دست
به ایرادهای بنی اسرائیلی بزند

26:

منطق قراون این هست:
من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیاة طیبة (آیه ادامه داره...)
(ترجمه: هر کس _چه مرد و چه زن_ عمل نیک اجرا کند در حالی که ایمان دارد، او را به زندگی پاکیزه ای زنده می کنیم...)

و من الله توفیق

پ.ن:
1- طالبان ، نمونه اسلام نیست، طالبان دست پرورده امریکا هست که یک مشت افراطی را به اینجا رسانده هست.
2- نماز مصداق بارز عمل نیک هست، زیرا اوج عبودیت انسان در مقابل پروردگارش را می رساند.


27:

تا مومن رو چی تعریف کنید
دانشمندی که جان میلیونها نفر رو با دانشش نجات میده از میلیونها طالبان مومن تره

پس حتما ادیسون جهنمی هست؟
اگر هم این باشد من جهنمی که ادیسون توش باشه به بهشتی که طالبان توش باشه ترجیح میدهم

28:

اول جواب این سوال را مرقوم بفرمایید تا ادامه منویاتم را بنویسم:

چرا طالبان را نمونه ی اسلام می دانید در حالی که ما خود مخالف طالبان و پدید آورندگان اون هستیم؟!

29:

شما مخالف طالبان و وهابی و غیره هستید چه ربط داشت
انها هم خود رو بر حق و شیعیان رو دست پخت انگلیس میدانند
جمعیتشتون یک میلیارد نفر (خب سنی هستند دیگه)

من که هیچ کدام رو نمونه اسلام نمیدانم
نه شیعه نه سنی نه وهابی و نه غیره

نمونه اسلام ان چیزی هست که قران فرموده نه ان چیزی که روایت و حدیث دروغ میگه
اهل سنت واقعی خیلی نزدیک تر هستند به نظر من

30:

اگر اعتقاد شما این هست پس چرا سریعا ما را به طالبان ارجاع می دهید؟
چرا از قراون بحث نمی کنید؟
چرا از معارف قراون بحث نمی کنید؟
من دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را؟

....اما اصل مطلب:
اینکه امثال ادیسون رو چگونه ارزیابی کنیم بستگی به دیدگاه ما به هستی دارد.
آیا ما انسان مادیگرا و ماتریالیستی هستیم و دنیا را در همین ظواهر مادی خلاصه می کنیم؟
یا اینکه به عالم غیب هم ایمان داریم؟
به عبارت دیگر آیا جهان بینی ما الحادی هست یا توحیدی؟
اگر جهان بینی دو نفر با هم متفاوت باشد، بحث بر سر جزئیات فایده ای ندارد، بلکه باید از اصل و ریشه بحث کرد.
جهان بینی من توحیدی هست، جهان بینی شما چطور؟
بنده قائل به واحد بودن حق هستم ، شما چطور؟
بنده جهان را فارغ از خدا ارزیابی نمی کنم، شما چطور؟
بنده ، بنده ی علم نیستم، بلکه بنده ی خدا هستم، شما چطور؟

لذا در این دنیا ، عمل هرکس مطابق نیت او ارزیابی می شود،
آیا ادیسون که لامپ را اختراع کرد - البته هموقت با ادیسون کس دیگری هم لامپ را اختراع کرده بود و سپس کشمکش و دادگاه رفتن ها ، به نتیجه نرسیدند و در آخر همه چیز به نام ادیسون تمام شد - انگیزه الهی داشته هست؟ انگیزه ادیسون هرچه که بوده ، جزایش هم مطابق همان نیتش هست.

اگر بخاطر خدا کار نکرده، عملش گرچه مورد تایید خدا بوده، اما بخاطر اینکه انگیزه اش آخرت نبوده نباید توقع اجر اخروی برای او داشت(مگر اونکه مستضعف بوده باشد.)

بنده این بحث را به تفصیل در وبلاگم نوشته ام:
ادیسون،معلّق بین بهشت و جهنّم! - وبلاگ خورشیدها

من برای علم ارزش قائلم اما علم زده نیستم،
درست به همین دلیل هست که هر دانشمندی را هم شأن انبیاء نمی دانم،
جهان بینی افراد مهم هست.


و من الله توفیق

31:

بدین علت به طالبان ارجاع میدهیم که بدانید در این دنیا خیلی ها خودشون رو مسلمان و برحق میدانند و این دلیل بر درستی و انسانیت و پاکی نشد
از قران و معارفش هم بحث کردیم متاسفانه شما فورا به روایت ارجاع میدهید

....اما اصل مطلب:
اینکه امثال ادیسون رو چگونه ارزیابی کنیم بستگی به دیدگاه ما به هستی دارد.
آیا ما انسان مادیگرا و ماتریالیستی هستیم و دنیا را در همین ظواهر مادی خلاصه می کنیم؟
یا اینکه به عالم غیب هم ایمان داریم؟
به عبارت دیگر آیا جهان بینی ما الحادی هست یا توحیدی؟
اگر جهان بینی دو نفر با هم متفاوت باشد، بحث بر سر جزئیات فایده ای ندارد، بلکه باید از اصل و ریشه بحث کرد.
جهان بینی من توحیدی هست، جهان بینی شما چطور؟
بنده قائل به واحد بودن حق هستم ، شما چطور؟
بنده جهان را فارغ از خدا ارزیابی نمی کنم، شما چطور؟
بنده ، بنده ی علم نیستم، بلکه بنده ی خدا هستم، شما چطور؟
من بنده خدا هستم
علم هم بالاترین عبادت هاست
هر علمی که فرا بگیرم از هزار تا نماز و روزه ثوابش برام بیشتره
من بنده خدا نشدم که فقط خدا رو بپرستم
بنده خدا شدم که از هوشی که بهم داده هستفاده کنم و به خودم و دنیا و دیگران کمک کنم


لذا در این دنیا ، عمل هرکس مطابق نیت او ارزیابی می شود،
آیا ادیسون که لامپ را اختراع کرد - البته هموقت با ادیسون کس دیگری هم لامپ را اختراع کرده بود و سپس کشمکش و دادگاه رفتن ها ، به نتیجه نرسیدند و در آخر همه چیز به نام ادیسون تمام شد - انگیزه الهی داشته هست؟ انگیزه ادیسون هرچه که بوده ، جزایش هم مطابق همان نیتش هست.

اگر بخاطر خدا کار نکرده، عملش گرچه مورد تایید خدا بوده، اما بخاطر اینکه انگیزه اش آخرت نبوده نباید توقع اجر اخروی برای او داشت(مگر اونکه مستضعف بوده باشد.)

بنده این بحث را به تفصیل در وبلاگم نوشته ام:
ادیسون،معلّق بین بهشت و جهنّم! - وبلاگ خورشیدها
عجب
کسی که جان میلیونها نفر رو نجات داده کافره چون شاید انگیزه اش اخرت نبوده
ولی کسی که نماز برای خدا میخونه مومنه چون اخرت و حوری بهشتی میخوات
پس هزار درود بر کسی که برای اخرت و حوری بهشتی عمل نیک انجام نمیده و نماز نمیخونه


من برای علم ارزش قائلم اما علم زده نیستم،
درست به همین دلیل هست که هر دانشمندی را هم شأن انبیاء نمی دانم،
جهان بینی افراد مهم هست.

نباید هم ببیید
پیامبران مانند انسان واقعی افریده نشده اند
بلکه به حکم خدا معصوم هستند
اعمال انها اختیارش دست خودشون نیست بلکه ایچنین هستند

ولی دانشمندان به اختیار خودشون هستند
مانند ما انسان ها هستند
معصوم نیستند
پس پیامبر و و انسان رو یکی دانستن کاری بس اشتباست


در ضمن اون قضیه دادگاه مربوط به برق dc , ac هست
و به غیر از این ادیسون هزار اختراع رو انجام داده
اگر ادیسون بهشتی نشه
به نظر من جهنمی که توش ادیسون باشه هزار شرف داره به بهشتی که نماز خون حوری بهشتی طلب توشه

32:

دوستان لطفا مطلب رو كامل بخونيد خود متن نوشته كه قضيه از چه برنامه بوده و آقاي ظريف
چرا اين شكلي نماز مي خواندند!

33:

به نظر من این عقل طرفه که باید به درد جامعه امون بخوره تا نماز خوندن و نخوندنش
اینا فقط باعث میشه از اصل ماجرا دور بشم

34:

1- بنابراین شما هم خودتون رو بر حق ندونید!
2- روایات ما با دو علم رجال و درایة تصفیه می شوند.لذا به صرف اینکه فلان کس جعّال روایت بوده نباید این منبع غنی و عظیم را به کلی تعطیل کرد.

علمای شیعه در بررسی صحت روایات مو را از ماست می کشند.

شاید شما برای راحتی خودتان _که عرصه را برای تحرک خودتان خالی کنید_ می گویید نباید به روایات رجوع کرد.
من بنده خدا هستم
دو حالت وجود دارد:
1-شما بنده خدا نیستید: این فرض طبق فرمایش خودتان مردود هست.
2-شما بنده خدا هستید:

بنابر حالت دوم، دو حالت وجود دارد:

1- شما دروغ میگویید که بنده خدا هستید: این فرض بنابر اینکه ما به شما احترام می گذاریم، مردود هست.
2-شما راست می گویید که بنده خدا هستید:

بنا بر حالت دوم، دو حالت وجود دارد:

1-شما بندگیتان «من در آوردی» هست: این فرض با «بنده خدا نبودن» تفاوتی ندارد.
2-شما بندگیتان «مطابق دستورات خدا» هست: این فرض در تسلیم بودن شما در مقابل «فرمان الهی» آشکار می شود.

حالا شما باید یکی از این دو حالت را انتخاب کنید.

علم هم بالاترین عبادت هاست
هر علمی که فرا بگیرم از هزار تا نماز و روزه ثوابش برام بیشتره
من بنده خدا نشدم که فقط خدا رو بپرستم
بنده خدا شدم که از هوشی که بهم داده هستفاده کنم و به خودم و دنیا و دیگران کمک کنم
شکی در اینکه علم آموزی، اگر برای رضای خدا باشد عبادت هست وجود ندارد،
اما کدام علم؟
آیا منظور شما از علم، علم سکولار هست؟
آیا منظور شما علمی هست که خدا در اون نیست؟
آیا منظور شما علمی هست که فقط باعث روشنایی دنیا (اختراع لامپ) شود و منقطع از خدا باشد؟
اگر منظور شما انگونه علوم هست، پس همان علم ، خدای شماست نه اینکه علم شما را به خدا برساند.
هدف از خلقت انسان ، عبادت خداست، نه اختراع لامپ!
علمی علم هست که نماز تو را عمیق تر و خدایی تر کند، نه علمی که تو را بنده ی خود کند، نه علمی که ارزش نماز(که اوج عبودیت در مقابل پروردگار هست) را در نظر تو پایین بیاورد.
عجب
کسی که جان میلیونها نفر رو نجات داده کافره چون شاید انگیزه اش اخرت نبوده
ولی کسی که نماز برای خدا میخونه مومنه چون اخرت و حوری بهشتی میخوات
پس هزار درود بر کسی که برای اخرت و حوری بهشتی عمل نیک انجام نمیده و نماز نمیخونه
کافر فحش(به معنای عامیانه) نیست!
کافر یعنی کسی که یک حقیقت را می پوشاند، چه دانسته و چه ندانسته.
کسی که جان میلیون ها نفر را نجات داده، به چه انگیزه ای این کار را کرده؟
برای ریا؟
برای رسیدن به پول؟
برای خدمت به علم؟
برای خدمت به انسان؟
برای خدا؟
برای چه؟
برای هر کدام از این موارد که عمل کرده باشد، به همان هم می رسد.
این یک چیز بدیهی هست، کسی که خدا را در نظر ندارد عملش او را به خدا نمی رساند.
البته بحث مستضعفین فکری که حق به اونها نرسیده جداست.

نباید هم ببیید
پیامبران مانند انسان واقعی افریده نشده اند
بلکه به حکم خدا معصوم هستند
اعمال انها اختیارش دست خودشون نیست بلکه ایچنین هستند

ولی دانشمندان به اختیار خودشون هستند
مانند ما انسان ها هستند
معصوم نیستند
پس پیامبر و و انسان رو یکی دانستن کاری بس اشتباست
عصمت پیامبران به معنای سلب اختیار از پیامبران نیست.
پیامبران هم مانند ما انسان هستند و اختیار دارند.
اونها هم می توانند گناه نمايند اما نمی نمايند، چرا؟
چون معصوم هستند، یعنی باطن زشت و پلید گناه را می بینند،
لذا با اختیار خودشان هرگز سراغ گناه نمی روند،
مثل کسی که توانایی و اختیار دست در آتش کردن دارد ولی این کار را نمی کند، زیرا با تمام وجودش سوزاننده بودن آتش را باور دارد.
این از این، اما شما که در اینجا پیامبران را بالاتر از دانشمندان می دانید بفرمایید که چرا نماز را پایین تر از علم می دانید؟ مگر تمام پیامبران الهی نماز نمی خواندند؟ روزه نمی گرفتند؟
پس باز هم آیا من باید دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را؟!!!

در ضمن اون قضیه دادگاه مربوط به برق dc , ac هست
و به غیر از این ادیسون هزار اختراع رو انجام داده
برق ac و dc قضیه جداگانه ای دارد با اختراع لامپ توسط شخص دیگری هموقت با ادیسون.
قضیه برق ac و dc مربوط می شود به وقتی که ادیسون حقوق یکی از دانشمندان زیر دستش را نمی داد و او از ادیسون جدا شد و بساط جداگانه ای برای خودش ترتیب داد و اتفاقا از ادیسون هم در این زمینه جلو زد.
..............

سایر اختراعات ادیسون هم از حکم کلی که بیان شد خارج نیست.
اگر ادیسون بهشتی نشه
به نظر من جهنمی که توش ادیسون باشه هزار شرف داره به بهشتی که نماز خون حوری بهشتی طلب توشه
حوری بهشتی از سنخ اونجلینا جولی نیست!
چه تصوری شما از بهشت دارید!
ما نمی تواینم بگوییم که ادیسون بهشتی هست یا جهنمی، چون واقعا شاید حق به او نرسیده باشد، اما قدر مسلم این هست که بخاطر اختراعاتش بهشتی نمی شود، مگر اینکه از اون اختراعات انگیزه الهی داشته باشد، مثل شهید احمدی روشن.(باز هم تکرار می کنم: بحث مستضعفین فکری که حق به اونها - به هر دلیلی - نرسیده جداست.)

بعضی ها می گویند بهشت را بی حسین(ع) نمی خواهیم و بعضی ها می گویند بهشت را بی ادیسون نمی خواهیم....تفاوت تا کجا...


35:

بادرود
دراین بحث شما برای من سوالی پیش آمد ...
درارزیابی شما از اشخاص چه معیارهائی اهمیت دارد ودایره نزدیکی ودوری افراد چیست ؟
سوال را واضح ترکنم ازدید شما ادیسون ویا امثالهم اگر مادیگرا باشند ونماز نخوانده وخدای شما را عبادت ننمايند ودرمقابل طالبانی را تصور کنید که همسو باشما علیه دشمن مشترکتان ( یعنی شیطان بزرگ امریکا )میجنگد ونماز خود را هم قضا نمیکند محاسن خود را اصلاح نمیکند وشدیدا به شریعت اسلام وفادار هست ودراین مسیر چند نفر ازدشمنان مشترکتان را نیز با بستن بمب به هلاکت میرساند ...
اکنون ازدید شما چه کسی به شما نزدیکتراست ؟
ازدیدگاه شما کردار وعملکرد انسانها نسبت به ارج گذاشتن به معیارهای انسانی ارجحتر هست یا رفتار وی درعبادت وبندگی به خدا ؟
سوال تکمیل تر اینکه کسی که جان خود را دردفاع از انسانیت ویا بخاطر انسانیت فدا میکند ارزشمند تر هست یا کسی که فقط بخاطر خدا وعاقبت خویش ورسیدن به بهشت موعود ؟

36:

سلام علیکم
سوال عالی که در قالب یک کلّ بسیط مطرح شده، در حقیقت مرکب از دو سوال هست:

1- تروریسم برتر هست یا علم و صنعت و دانشمند؟

2- کار برای انسان برتر هست یا کار برای خدا؟

آمیزش این دو سوال با هم صحیح نمی نماید!

جواب سوالات:
1- تروریسم منفور هست ، نه در نظر من، بلکه در نظر شیعه، همانطور که مسلم بن عقیل حاضر به ترور عبیدالله بن زیاد نشد.

اما علم و صنعت را نمی شود به شکل مطلق بررسی کرد، بلکه بستگی به هدف معلم و متعلم و صانع دارد.
2- هدف از خلقت انسان عبادت خداست، و عبادت خدا با خدمت به ایجاد منافات ندارد، بلکه خود از توصیه های اسلام هست.

اما خدمت به خلقی ارزش الهی دارد که با انگیزه الهی باشد، وگرنه ارزش اون به میزان ارزش انگیزه خادم هست.لذا فرموده اند هر چیز در جای خود نیکوست.

نتیجه: انسان مورد نظر ما یک انسان کامل هست، انسانی که نه ترورویست هست و نه بی خدا.هر دو از ما دورند.

ما خودمان یک سلسله تعالیم برای پرورش انسان داریم و هیچ نیازی به نزدیکی به یک گروه از این دو گروه نداریم.

شیخ بهایی به ما نزدیک هست، خواجه نصیر الدین طوسی به ما نزدیک هست، ابوریحان بیرونی به ما نزدیک هست، ملاصدرا به ما نزدیک هست، ابن هیثم به ما نزدیک هست.



نکته: مطلب کاملا روشن هست، اما برای اغراض خاصی می خواهند اینجور مطالب را به ما بچسباند.

الغریق یتشبّث بکلّ حشیش .

می خواهند به هر شیوه ای به ما انگ بزنند.

ما را چه به طالبان؟! ما را چه به تروریسم؟! ما را چه کار به ادیسون؟! ادیسون علمی دارد، اون علم را از او میگیرم اما او را بت خود برنامه نمی دهیم.

و من الله توفیق

37:

بادرود
بازهم جواب سوالم را نگرفتم
دردایره نگاه شما به انسانها چه معیاری مطرح هست آیا کسانیکه بخاطر ایجاد خدا اقدامات انسان دوستانه تری را اجرا کنند وزندگی خود را نه به خاطر مادیات دنیوی به قول شما صرفا بخاطر بشریت ، وقف مینمايند ولو اینکه از نظر اعتقادی باشما مترادف نبوده وچه بسا فرد غیر دینی هم باشد ( ازاین افراد میتوان هزاران نفر را مثال زد )بطور مثال نلسون ماندلا که همه عمر خویش را درزندانها بخاطر مبارزه با آپارتاید وقف نمود ویا گاندی رهبر هندوستان ویا هوشی مین رهبر امت ویتنام ویا کاسترو رهبر امت کوبا که این افراد نه مسلمانند ونه برخی دین دارند ولی مقبولیت امتی داشته ودرجهت آزادی وسعادت ملت خویش اقدام عملی نمودند ...
یا فردی به مانند صدام وقذافی ویا بسیاری از حاکمین کشورهای مسلمان که ردای دینی برتن داشته ومسلمان ودین داشتند ومیدانید که درجهت ضد امت خویش اقدام نمودند ویا همان طالبانهائیکه اکنون درمصاف با دشمن مشترک یعنی امریکا درستیزند وشما ازنگاه تروریستی نه ازجنبه دفاع از کیان خود بنگرید ویا عراقی هائیکه برای بیرون راندن امریکا ازخاک کشورشان درمسیر امریکائیها بمب میگذارند وبخاطر انتقام حمله امریکا به کشورشان چند بمب هم درکشور اونها میترکانند ومقابله به مثل مینمايند ( ازاین واضح تر دیگر نمیشود سخن فرمود )
کنجکاوم بدانم شما به کدام گروه ازاین افراد احساس نزدیکی دارید ...
اصلا افراد گروه بالا را جزء آدمیت حساب میکنید ویا اینکه بخاطر اینکه نماز نمیخوانند ومسلمان نیستند کافرمیپندارید ...
منظورمن از این فرمودار این هست قدری از دایره نگاه به انسان از زاویه دینی وتنگ خود رها شوید
- کار برای انسان برتر هست یا کار برای خدا؟
دراین مورد هم توضیح ندادید به نظرشما همان طالبان تروریست فکر نمیکند که این بمب بستن وکشتار بی گناهان بخاطر خداست ؟بنابراین هرکسی که برای کار خود خدائی بودن را توجیه کند وقدرت تشخیص نداشته باشته چاره کار چیست ؟
شما ازکجا میتوانید قاطعانه بگوئید کار شما خدائی تراست ؟ شاید شما هم همچون طالبان درتوهمات کار خود گیر هستید ؟همانگونه که یک تروریست طالبان زده اینگونه هست ؟
به هرحال باتوجه به برداشت های مختلف از دین هرکس ساز خود را میزند وتشخیص اون معلوم نیست !
درمورد کار به نظر شما کسی که تصور میکند کارش بخاطر خداست آیا این امر پاداش واجرتی ندارد ؟ دقیقا برعکس کسیکه کاری برای خدا میکند رضایت خدا را درنظر میگیرد تا دربهشت موعود ش جای بگیرد ! اگر شما ودیگر دیندارن تصور نمايند که بهشتی درکار نیست وخداوند برای شما اجر اخروی درنظر نمیگیرد آیا بازهم با همان شدت وحدت به همان کارها اقدام خواهند نمود ؟
شما مقایسه کنید از یک طرف شخصی بی دین که باورکرده هست دنیای ماورائی نیست وتنها یک بار چشم به جهان گشوده هست ولی واونوقت جان خویش را فدای انسانیت مینماید بدون هیچ اجر وپاداشی وعزیزتین چیز خود که جانش هست فدا میکند ودرمقابل بادینی که خود را بنده وگوش به فرمان ومطیع میداند واز خود اختیاری درمقابل معبود نمی شناسد درهرکاری رضایت او را مدنظر دارد ودرمقابل این امر از خداوند خویش انتظار پاداش وغرق شدن ابدی درلذت بهشت اش را می طلبد ...
آیا به نظر شما کدام کار این دو ارزشمند تر هست ؟
امیدوارم این بار جواب شفاف تری دریافت کنم

38:

یعنی اگر یه جایی بگن ما ملت بیکار هستیم، شک نکنید!!!!

39:

شما از کجا اینقدر مطمئنید شاید میخواند .


40:

سلام دوست گرامی
تا این قسمت از فرمایشات شما ، جواب روشن هست، سوال پیچیده ای نیست، ما از دسته دوم متنفریم و دسته اول را محترم می شماریم _گرچه مثال های شما شباهتی به ادیسون ندارند_ اما ما همه چیز را رها نمی کنیم و به دسته اول بچسبیم، چرا؟ در ادامه روشن خواهد شد.
منظورمن از این فرمودار این هست قدری از دایره نگاه به انسان از زاویه دینی وتنگ خود رها شوید
هر کسی دنیا را با جهان بینی خاصی بررسی می کند.

جهان بینی توحیدی و دینی ، تنگ نظری نیست.

اگر بخواهیم دنیا را از چشم دیگران ببینیم، اشکالی ندارد می بینیم، اما اگر بخواهیم برای نظام اجتماعیمان برنامه ریزی کنیم از جهان بینی خود به تحلیل مسائل می پردازیم.

شما در جای دیگری هم بنده را متهم به نگاه تنگ و سنتی کرده بودید که بنده نشنیده گرفتم.

دراین مورد هم توضیح ندادید به نظرشما همان طالبان تروریست فکر نمیکند که این بمب بستن وکشتار بی گناهان بخاطر خداست ؟بنابراین هرکسی که برای کار خود خدائی بودن را توجیه کند وقدرت تشخیص نداشته باشته چاره کار چیست ؟
شما چرا فکر می کنید چون یک گروه منحرف مثل طالبان دم از دین می زند ، سایر کسانی که دم از دین می زنند هم باید در میزان طالبان سنجیده شوند؟

شما ازکجا میتوانید قاطعانه بگوئید کار شما خدائی تراست ؟ شاید شما هم همچون طالبان درتوهمات کار خود گیر هستید ؟همانگونه که یک تروریست طالبان زده اینگونه هست ؟
به هرحال باتوجه به برداشت های مختلف از دین هرکس ساز خود را میزند وتشخیص اون معلوم نیست !
اونچه فرمودید ایراد همیشگی دگراندیشان! بر ماست، وقتی دست از هستدلال خالی شود راهی جز تمسک به این ایرادات باقی نمی ماند.

اگر اینطور هست، شاید شما و خیلی های دیگر هم در توهم باشند! اصلا شاید همه ی دنیا در توهم باشند! پس به هیچ چیز نباید پایبند بود؟!
شما ما را باطلبان مقایسه می کنید که بگویید شاید ما هم مثل طالبان در اشتباه باشیم؟ خب شاید شما مثل طالبان در اشتباه باشید؟ بالاخره هم طالبان برای خودش تفکراتی دارد و هم شما! ...

صرف اینکه طالبان تفکرات خودش را دینی می داند دلیل بر این نمی شود که هر کسی تفکر دینی داشت باید تالی تلو طالبان نشانده و بررسی شود!

درمورد کار به نظر شما کسی که تصور میکند کارش بخاطر خداست آیا این امر پاداش واجرتی ندارد ؟دقیقا برعکس کسیکه کاری برای خدا میکند رضایت خدا را درنظر میگیرد تا دربهشت موعود ش جای بگیرد !
این جمله برای بنده نامفهوم هست.منظورتان را نفهمیدم.

اگر شما ودیگر دیندارن تصور نمايند که بهشتی درکار نیست وخداوند برای شما اجر اخروی درنظر نمیگیرد آیا بازهم با همان شدت وحدت به همان کارها اقدام خواهند نمود ؟
شما مسلمان هستید؟
مسلم یعنی کسی که در مقابل حق تسلیم هست.حق ، نه باطلی که رنگ حق به خود گرفته.
این سوال شما بی معناست.

زیرا اگر ما در فرهنگ دینی خود(به شرطی که دین ما را با دین طالبانی ها مقایسه نکنید!) رشد کرده ایم و با منطق اون را پذیرفته ایم و به شبهاتی که به اون وارد می شود جواب می دهیم دیگر نیازی به تصور کردن خود در دنیای بی دینی نداریم!
شما چرا سعی دارید ما را از اعتقاداتمان فاصله دهید؟
اون هم چه فاصله دادنی!
فاصله دادن بدون هیچ دلیل منطقی!
فقط می فرمایید که از نگاه تنگ دینی خود بیرون بیایید!
خب به چه دلیل از نگاه دینی خود بیرون بیاییم؟!
چرا باید بیرون بیاییم؟
چرا باید اصول منطقی خود را کنار بگذاریم تا اون وقت در مقابل، چیزی برای هستدلال نداشته باشیم؟ هستدلال ما دینی هست، دین ما عقل را حجت باطنی می داند، پس ما همه چیز را در دست داریم،حال اگر نیاز به بحث بر سر مسئله ای هست بسم الله، شروع می کنیم، اما شما می خواهید قبل از شروع بحث ، ما را از مسیرمان خارج کنید، به کدام دلیل؟
شما مقایسه کنید از یک طرف شخصی بی دین که باورکرده هست دنیای ماورائی نیست وتنها یک بار چشم به جهان گشوده هست ولی واونوقت جان خویش را فدای انسانیت مینماید بدون هیچ اجر وپاداشی وعزیزتین چیز خود که جانش هست فدا میکند ودرمقابل بادینی که خود را بنده وگوش به فرمان ومطیع میداند واز خود اختیاری درمقابل معبود نمی شناسد درهرکاری رضایت او را مدنظر دارد ودرمقابل این امر از خداوند خویش انتظار پاداش وغرق شدن ابدی درلذت بهشت اش را می طلبد ...

اگر شما پست های بنده را در جواب اون دوستمان خوانده باشید ، بنده عرض کرده ام که: بحث مستضعفین جداست.

مستضعف یعنی کسی که حق به او نرسیده، یا قدرت های باطل حق را از او مخفی کرده اند در حالی که اگر حق به او می رسید قبول می کرد.

همچین شخصی در آخرت در جهنم و آتش نیست که نیست.
در ضمن کسی که خودش را مطیع فرمان خدا کرده ، از روی اختیار خودش این کار را کرده، لذا از شما بعید و عجیب هست که می فرمایید :«از خود اختیاری در مقابل معبود نمی شناسد».

اتفاقا اختیار دارد و با اختیار خویش این راه را برگزیده هست.
امیدوارم این بار جواب شفاف تری دریافت کنم
امیدوارم توانسته باشم مطالبات شما را برآورده کرده باشم.
و من الله توفیق

41:

ببخشیدبه هیچکسی مربوط نیست که کی چکار میکنه من نمیفهمم اینقدر فضولی تو زندگی دیگران یعنی چی ؟آقایون سیم ترمز پاره کرده حزب اللهی لا تجسس فی الحوال چی شد من حالا از نظر شما ...

دین شما راجب حریم و زندگی شخصی افراد چی میگه چرا اینقدر نظرات تو هم میهن داره رادیکالی و ترمز بریده میشه

42:

اگر اعتقاد شما این هست پس چرا سریعا ما را به طالبان ارجاع می دهید؟
چرا از قراون بحث نمی کنید؟
چرا از معارف قراون بحث نمی کنید؟
من دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را؟

....اما اصل مطلب:
اینکه امثال ادیسون رو چگونه ارزیابی کنیم بستگی به دیدگاه ما به هستی دارد.
آیا ما انسان مادیگرا و ماتریالیستی هستیم و دنیا را در همین ظواهر مادی خلاصه می کنیم؟
یا اینکه به عالم غیب هم ایمان داریم؟
به عبارت دیگر آیا جهان بینی ما الحادی هست یا توحیدی؟
اگر جهان بینی دو نفر با هم متفاوت باشد، بحث بر سر جزئیات فایده ای ندارد، بلکه باید از اصل و ریشه بحث کرد.
جهان بینی من توحیدی هست، جهان بینی شما چطور؟
بنده قائل به واحد بودن حق هستم ، شما چطور؟
بنده جهان را فارغ از خدا ارزیابی نمی کنم، شما چطور؟
بنده ، بنده ی علم نیستم، بلکه بنده ی خدا هستم، شما چطور؟

لذا در این دنیا ، عمل هرکس مطابق نیت او ارزیابی می شود،
آیا ادیسون که لامپ را اختراع کرد - البته هموقت با ادیسون کس دیگری هم لامپ را اختراع کرده بود و سپس کشمکش و دادگاه رفتن ها ، به نتیجه نرسیدند و در آخر همه چیز به نام ادیسون تمام شد - انگیزه الهی داشته هست؟ انگیزه ادیسون هرچه که بوده ، جزایش هم مطابق همان نیتش هست.

اگر بخاطر خدا کار نکرده، عملش گرچه مورد تایید خدا بوده، اما بخاطر اینکه انگیزه اش آخرت نبوده نباید توقع اجر اخروی برای او داشت(مگر اونکه مستضعف بوده باشد.)

بنده این بحث را به تفصیل در وبلاگم نوشته ام:
ادیسون،معلّق بین بهشت و جهنّم! - وبلاگ خورشیدها

من برای علم ارزش قائلم اما علم زده نیستم،
درست به همین دلیل هست که هر دانشمندی را هم شأن انبیاء نمی دانم،
جهان بینی افراد مهم هست.


و من الله توفیق

43:

بدین علت به طالبان ارجاع میدهیم که بدانید در این دنیا خیلی ها خودشون رو مسلمان و برحق میدانند و این دلیل بر درستی و انسانیت و پاکی نشد
از قران و معارفش هم بحث کردیم متاسفانه شما فورا به روایت ارجاع میدهید

....اما اصل مطلب:
اینکه امثال ادیسون رو چگونه ارزیابی کنیم بستگی به دیدگاه ما به هستی دارد.
آیا ما انسان مادیگرا و ماتریالیستی هستیم و دنیا را در همین ظواهر مادی خلاصه می کنیم؟
یا اینکه به عالم غیب هم ایمان داریم؟
به عبارت دیگر آیا جهان بینی ما الحادی هست یا توحیدی؟
اگر جهان بینی دو نفر با هم متفاوت باشد، بحث بر سر جزئیات فایده ای ندارد، بلکه باید از اصل و ریشه بحث کرد.
جهان بینی من توحیدی هست، جهان بینی شما چطور؟
بنده قائل به واحد بودن حق هستم ، شما چطور؟
بنده جهان را فارغ از خدا ارزیابی نمی کنم، شما چطور؟
بنده ، بنده ی علم نیستم، بلکه بنده ی خدا هستم، شما چطور؟
من بنده خدا هستم
علم هم بالاترین عبادت هاست
هر علمی که فرا بگیرم از هزار تا نماز و روزه ثوابش برام بیشتره
من بنده خدا نشدم که فقط خدا رو بپرستم
بنده خدا شدم که از هوشی که بهم داده هستفاده کنم و به خودم و دنیا و دیگران کمک کنم


لذا در این دنیا ، عمل هرکس مطابق نیت او ارزیابی می شود،
آیا ادیسون که لامپ را اختراع کرد - البته هموقت با ادیسون کس دیگری هم لامپ را اختراع کرده بود و سپس کشمکش و دادگاه رفتن ها ، به نتیجه نرسیدند و در آخر همه چیز به نام ادیسون تمام شد - انگیزه الهی داشته هست؟ انگیزه ادیسون هرچه که بوده ، جزایش هم مطابق همان نیتش هست.

اگر بخاطر خدا کار نکرده، عملش گرچه مورد تایید خدا بوده، اما بخاطر اینکه انگیزه اش آخرت نبوده نباید توقع اجر اخروی برای او داشت(مگر اونکه مستضعف بوده باشد.)

بنده این بحث را به تفصیل در وبلاگم نوشته ام:
ادیسون،معلّق بین بهشت و جهنّم! - وبلاگ خورشیدها
عجب
کسی که جان میلیونها نفر رو نجات داده کافره چون شاید انگیزه اش اخرت نبوده
ولی کسی که نماز برای خدا میخونه مومنه چون اخرت و حوری بهشتی میخوات
پس هزار درود بر کسی که برای اخرت و حوری بهشتی عمل نیک انجام نمیده و نماز نمیخونه


من برای علم ارزش قائلم اما علم زده نیستم،
درست به همین دلیل هست که هر دانشمندی را هم شأن انبیاء نمی دانم،
جهان بینی افراد مهم هست.

نباید هم ببیید
پیامبران مانند انسان واقعی افریده نشده اند
بلکه به حکم خدا معصوم هستند
اعمال انها اختیارش دست خودشون نیست بلکه ایچنین هستند

ولی دانشمندان به اختیار خودشون هستند
مانند ما انسان ها هستند
معصوم نیستند
پس پیامبر و و انسان رو یکی دانستن کاری بس اشتباست


در ضمن اون قضیه دادگاه مربوط به برق dc , ac هست
و به غیر از این ادیسون هزار اختراع رو انجام داده
اگر ادیسون بهشتی نشه
به نظر من جهنمی که توش ادیسون باشه هزار شرف داره به بهشتی که نماز خون حوری بهشتی طلب توشه

44:

دوستان لطفا مطلب رو كامل بخونيد خود متن نوشته كه قضيه از چه برنامه بوده و آقاي ظريف
چرا اين شكلي نماز مي خواندند!

45:

به نظر من این عقل طرفه که باید به درد جامعه امون بخوره تا نماز خوندن و نخوندنش
اینا فقط باعث میشه از اصل ماجرا دور بشم

46:

1- بنابراین شما هم خودتون رو بر حق ندونید!
2- روایات ما با دو علم رجال و درایة تصفیه می شوند.لذا به صرف اینکه فلان کس جعّال روایت بوده نباید این منبع غنی و عظیم را به کلی تعطیل کرد.

علمای شیعه در بررسی صحت روایات مو را از ماست می کشند.

شاید شما برای راحتی خودتان _که عرصه را برای تحرک خودتان خالی کنید_ می گویید نباید به روایات رجوع کرد.
من بنده خدا هستم
دو حالت وجود دارد:
1-شما بنده خدا نیستید: این فرض طبق فرمایش خودتان مردود هست.
2-شما بنده خدا هستید:

بنابر حالت دوم، دو حالت وجود دارد:

1- شما دروغ میگویید که بنده خدا هستید: این فرض بنابر اینکه ما به شما احترام می گذاریم، مردود هست.
2-شما راست می گویید که بنده خدا هستید:

بنا بر حالت دوم، دو حالت وجود دارد:

1-شما بندگیتان «من در آوردی» هست: این فرض با «بنده خدا نبودن» تفاوتی ندارد.
2-شما بندگیتان «مطابق دستورات خدا» هست: این فرض در تسلیم بودن شما در مقابل «فرمان الهی» آشکار می شود.

حالا شما باید یکی از این دو حالت را انتخاب کنید.

علم هم بالاترین عبادت هاست
هر علمی که فرا بگیرم از هزار تا نماز و روزه ثوابش برام بیشتره
من بنده خدا نشدم که فقط خدا رو بپرستم
بنده خدا شدم که از هوشی که بهم داده هستفاده کنم و به خودم و دنیا و دیگران کمک کنم
شکی در اینکه علم آموزی، اگر برای رضای خدا باشد عبادت هست وجود ندارد،
اما کدام علم؟
آیا منظور شما از علم، علم سکولار هست؟
آیا منظور شما علمی هست که خدا در اون نیست؟
آیا منظور شما علمی هست که فقط باعث روشنایی دنیا (اختراع لامپ) شود و منقطع از خدا باشد؟
اگر منظور شما انگونه علوم هست، پس همان علم ، خدای شماست نه اینکه علم شما را به خدا برساند.
هدف از خلقت انسان ، عبادت خداست، نه اختراع لامپ!
علمی علم هست که نماز تو را عمیق تر و خدایی تر کند، نه علمی که تو را بنده ی خود کند، نه علمی که ارزش نماز(که اوج عبودیت در مقابل پروردگار هست) را در نظر تو پایین بیاورد.
عجب
کسی که جان میلیونها نفر رو نجات داده کافره چون شاید انگیزه اش اخرت نبوده
ولی کسی که نماز برای خدا میخونه مومنه چون اخرت و حوری بهشتی میخوات
پس هزار درود بر کسی که برای اخرت و حوری بهشتی عمل نیک انجام نمیده و نماز نمیخونه
کافر فحش(به معنای عامیانه) نیست!
کافر یعنی کسی که یک حقیقت را می پوشاند، چه دانسته و چه ندانسته.
کسی که جان میلیون ها نفر را نجات داده، به چه انگیزه ای این کار را کرده؟
برای ریا؟
برای رسیدن به پول؟
برای خدمت به علم؟
برای خدمت به انسان؟
برای خدا؟
برای چه؟
برای هر کدام از این موارد که عمل کرده باشد، به همان هم می رسد.
این یک چیز بدیهی هست، کسی که خدا را در نظر ندارد عملش او را به خدا نمی رساند.
البته بحث مستضعفین فکری که حق به اونها نرسیده جداست.

نباید هم ببیید
پیامبران مانند انسان واقعی افریده نشده اند
بلکه به حکم خدا معصوم هستند
اعمال انها اختیارش دست خودشون نیست بلکه ایچنین هستند

ولی دانشمندان به اختیار خودشون هستند
مانند ما انسان ها هستند
معصوم نیستند
پس پیامبر و و انسان رو یکی دانستن کاری بس اشتباست
عصمت پیامبران به معنای سلب اختیار از پیامبران نیست.
پیامبران هم مانند ما انسان هستند و اختیار دارند.
اونها هم می توانند گناه نمايند اما نمی نمايند، چرا؟
چون معصوم هستند، یعنی باطن زشت و پلید گناه را می بینند،
لذا با اختیار خودشان هرگز سراغ گناه نمی روند،
مثل کسی که توانایی و اختیار دست در آتش کردن دارد ولی این کار را نمی کند، زیرا با تمام وجودش سوزاننده بودن آتش را باور دارد.
این از این، اما شما که در اینجا پیامبران را بالاتر از دانشمندان می دانید بفرمایید که چرا نماز را پایین تر از علم می دانید؟ مگر تمام پیامبران الهی نماز نمی خواندند؟ روزه نمی گرفتند؟
پس باز هم آیا من باید دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را؟!!!

در ضمن اون قضیه دادگاه مربوط به برق dc , ac هست
و به غیر از این ادیسون هزار اختراع رو انجام داده
برق ac و dc قضیه جداگانه ای دارد با اختراع لامپ توسط شخص دیگری هموقت با ادیسون.
قضیه برق ac و dc مربوط می شود به وقتی که ادیسون حقوق یکی از دانشمندان زیر دستش را نمی داد و او از ادیسون جدا شد و بساط جداگانه ای برای خودش ترتیب داد و اتفاقا از ادیسون هم در این زمینه جلو زد.
..............

سایر اختراعات ادیسون هم از حکم کلی که بیان شد خارج نیست.
اگر ادیسون بهشتی نشه
به نظر من جهنمی که توش ادیسون باشه هزار شرف داره به بهشتی که نماز خون حوری بهشتی طلب توشه
حوری بهشتی از سنخ اونجلینا جولی نیست!
چه تصوری شما از بهشت دارید!
ما نمی تواینم بگوییم که ادیسون بهشتی هست یا جهنمی، چون واقعا شاید حق به او نرسیده باشد، اما قدر مسلم این هست که بخاطر اختراعاتش بهشتی نمی شود، مگر اینکه از اون اختراعات انگیزه الهی داشته باشد، مثل شهید احمدی روشن.(باز هم تکرار می کنم: بحث مستضعفین فکری که حق به اونها - به هر دلیلی - نرسیده جداست.)

بعضی ها می گویند بهشت را بی حسین(ع) نمی خواهیم و بعضی ها می گویند بهشت را بی ادیسون نمی خواهیم....تفاوت تا کجا...


47:

بادرود
دراین بحث شما برای من سوالی پیش آمد ...
درارزیابی شما از اشخاص چه معیارهائی اهمیت دارد ودایره نزدیکی ودوری افراد چیست ؟
سوال را واضح ترکنم ازدید شما ادیسون ویا امثالهم اگر مادیگرا باشند ونماز نخوانده وخدای شما را عبادت ننمايند ودرمقابل طالبانی را تصور کنید که همسو باشما علیه دشمن مشترکتان ( یعنی شیطان بزرگ امریکا )میجنگد ونماز خود را هم قضا نمیکند محاسن خود را اصلاح نمیکند وشدیدا به شریعت اسلام وفادار هست ودراین مسیر چند نفر ازدشمنان مشترکتان را نیز با بستن بمب به هلاکت میرساند ...
اکنون ازدید شما چه کسی به شما نزدیکتراست ؟
ازدیدگاه شما کردار وعملکرد انسانها نسبت به ارج گذاشتن به معیارهای انسانی ارجحتر هست یا رفتار وی درعبادت وبندگی به خدا ؟
سوال تکمیل تر اینکه کسی که جان خود را دردفاع از انسانیت ویا بخاطر انسانیت فدا میکند ارزشمند تر هست یا کسی که فقط بخاطر خدا وعاقبت خویش ورسیدن به بهشت موعود ؟

48:

سلام علیکم
سوال عالی که در قالب یک کلّ بسیط مطرح شده، در حقیقت مرکب از دو سوال هست:

1- تروریسم برتر هست یا علم و صنعت و دانشمند؟

2- کار برای انسان برتر هست یا کار برای خدا؟

آمیزش این دو سوال با هم صحیح نمی نماید!

جواب سوالات:
1- تروریسم منفور هست ، نه در نظر من، بلکه در نظر شیعه، همانطور که مسلم بن عقیل حاضر به ترور عبیدالله بن زیاد نشد.

اما علم و صنعت را نمی شود به شکل مطلق بررسی کرد، بلکه بستگی به هدف معلم و متعلم و صانع دارد.
2- هدف از خلقت انسان عبادت خداست، و عبادت خدا با خدمت به ایجاد منافات ندارد، بلکه خود از توصیه های اسلام هست.

اما خدمت به خلقی ارزش الهی دارد که با انگیزه الهی باشد، وگرنه ارزش اون به میزان ارزش انگیزه خادم هست.لذا فرموده اند هر چیز در جای خود نیکوست.

نتیجه: انسان مورد نظر ما یک انسان کامل هست، انسانی که نه ترورویست هست و نه بی خدا.هر دو از ما دورند.

ما خودمان یک سلسله تعالیم برای پرورش انسان داریم و هیچ نیازی به نزدیکی به یک گروه از این دو گروه نداریم.

شیخ بهایی به ما نزدیک هست، خواجه نصیر الدین طوسی به ما نزدیک هست، ابوریحان بیرونی به ما نزدیک هست، ملاصدرا به ما نزدیک هست، ابن هیثم به ما نزدیک هست.



نکته: مطلب کاملا روشن هست، اما برای اغراض خاصی می خواهند اینجور مطالب را به ما بچسباند.

الغریق یتشبّث بکلّ حشیش .

می خواهند به هر شیوه ای به ما انگ بزنند.

ما را چه به طالبان؟! ما را چه به تروریسم؟! ما را چه کار به ادیسون؟! ادیسون علمی دارد، اون علم را از او میگیرم اما او را بت خود برنامه نمی دهیم.

و من الله توفیق

49:

بادرود
بازهم جواب سوالم را نگرفتم
دردایره نگاه شما به انسانها چه معیاری مطرح هست آیا کسانیکه بخاطر ایجاد خدا اقدامات انسان دوستانه تری را اجرا کنند وزندگی خود را نه به خاطر مادیات دنیوی به قول شما صرفا بخاطر بشریت ، وقف مینمايند ولو اینکه از نظر اعتقادی باشما مترادف نبوده وچه بسا فرد غیر دینی هم باشد ( ازاین افراد میتوان هزاران نفر را مثال زد )بطور مثال نلسون ماندلا که همه عمر خویش را درزندانها بخاطر مبارزه با آپارتاید وقف نمود ویا گاندی رهبر هندوستان ویا هوشی مین رهبر امت ویتنام ویا کاسترو رهبر امت کوبا که این افراد نه مسلمانند ونه برخی دین دارند ولی مقبولیت امتی داشته ودرجهت آزادی وسعادت ملت خویش اقدام عملی نمودند ...
یا فردی به مانند صدام وقذافی ویا بسیاری از حاکمین کشورهای مسلمان که ردای دینی برتن داشته ومسلمان ودین داشتند ومیدانید که درجهت ضد امت خویش اقدام نمودند ویا همان طالبانهائیکه اکنون درمصاف با دشمن مشترک یعنی امریکا درستیزند وشما ازنگاه تروریستی نه ازجنبه دفاع از کیان خود بنگرید ویا عراقی هائیکه برای بیرون راندن امریکا ازخاک کشورشان درمسیر امریکائیها بمب میگذارند وبخاطر انتقام حمله امریکا به کشورشان چند بمب هم درکشور اونها میترکانند ومقابله به مثل مینمايند ( ازاین واضح تر دیگر نمیشود سخن فرمود )
کنجکاوم بدانم شما به کدام گروه ازاین افراد احساس نزدیکی دارید ...
اصلا افراد گروه بالا را جزء آدمیت حساب میکنید ویا اینکه بخاطر اینکه نماز نمیخوانند ومسلمان نیستند کافرمیپندارید ...
منظورمن از این فرمودار این هست قدری از دایره نگاه به انسان از زاویه دینی وتنگ خود رها شوید
- کار برای انسان برتر هست یا کار برای خدا؟
دراین مورد هم توضیح ندادید به نظرشما همان طالبان تروریست فکر نمیکند که این بمب بستن وکشتار بی گناهان بخاطر خداست ؟بنابراین هرکسی که برای کار خود خدائی بودن را توجیه کند وقدرت تشخیص نداشته باشته چاره کار چیست ؟
شما ازکجا میتوانید قاطعانه بگوئید کار شما خدائی تراست ؟ شاید شما هم همچون طالبان درتوهمات کار خود گیر هستید ؟همانگونه که یک تروریست طالبان زده اینگونه هست ؟
به هرحال باتوجه به برداشت های مختلف از دین هرکس ساز خود را میزند وتشخیص اون معلوم نیست !
درمورد کار به نظر شما کسی که تصور میکند کارش بخاطر خداست آیا این امر پاداش واجرتی ندارد ؟ دقیقا برعکس کسیکه کاری برای خدا میکند رضایت خدا را درنظر میگیرد تا دربهشت موعود ش جای بگیرد ! اگر شما ودیگر دیندارن تصور نمايند که بهشتی درکار نیست وخداوند برای شما اجر اخروی درنظر نمیگیرد آیا بازهم با همان شدت وحدت به همان کارها اقدام خواهند نمود ؟
شما مقایسه کنید از یک طرف شخصی بی دین که باورکرده هست دنیای ماورائی نیست وتنها یک بار چشم به جهان گشوده هست ولی واونوقت جان خویش را فدای انسانیت مینماید بدون هیچ اجر وپاداشی وعزیزتین چیز خود که جانش هست فدا میکند ودرمقابل بادینی که خود را بنده وگوش به فرمان ومطیع میداند واز خود اختیاری درمقابل معبود نمی شناسد درهرکاری رضایت او را مدنظر دارد ودرمقابل این امر از خداوند خویش انتظار پاداش وغرق شدن ابدی درلذت بهشت اش را می طلبد ...
آیا به نظر شما کدام کار این دو ارزشمند تر هست ؟
امیدوارم این بار جواب شفاف تری دریافت کنم

50:

یعنی اگر یه جایی بگن ما ملت بیکار هستیم، شک نکنید!!!!

51:

شما از کجا اینقدر مطمئنید شاید میخواند .


52:

سلام دوست گرامی
تا این قسمت از فرمایشات شما ، جواب روشن هست، سوال پیچیده ای نیست، ما از دسته دوم متنفریم و دسته اول را محترم می شماریم _گرچه مثال های شما شباهتی به ادیسون ندارند_ اما ما همه چیز را رها نمی کنیم و به دسته اول بچسبیم، چرا؟ در ادامه روشن خواهد شد.
منظورمن از این فرمودار این هست قدری از دایره نگاه به انسان از زاویه دینی وتنگ خود رها شوید
هر کسی دنیا را با جهان بینی خاصی بررسی می کند.

جهان بینی توحیدی و دینی ، تنگ نظری نیست.

اگر بخواهیم دنیا را از چشم دیگران ببینیم، اشکالی ندارد می بینیم، اما اگر بخواهیم برای نظام اجتماعیمان برنامه ریزی کنیم از جهان بینی خود به تحلیل مسائل می پردازیم.

شما در جای دیگری هم بنده را متهم به نگاه تنگ و سنتی کرده بودید که بنده نشنیده گرفتم.

دراین مورد هم توضیح ندادید به نظرشما همان طالبان تروریست فکر نمیکند که این بمب بستن وکشتار بی گناهان بخاطر خداست ؟بنابراین هرکسی که برای کار خود خدائی بودن را توجیه کند وقدرت تشخیص نداشته باشته چاره کار چیست ؟
شما چرا فکر می کنید چون یک گروه منحرف مثل طالبان دم از دین می زند ، سایر کسانی که دم از دین می زنند هم باید در میزان طالبان سنجیده شوند؟

شما ازکجا میتوانید قاطعانه بگوئید کار شما خدائی تراست ؟ شاید شما هم همچون طالبان درتوهمات کار خود گیر هستید ؟همانگونه که یک تروریست طالبان زده اینگونه هست ؟
به هرحال باتوجه به برداشت های مختلف از دین هرکس ساز خود را میزند وتشخیص اون معلوم نیست !
اونچه فرمودید ایراد همیشگی دگراندیشان! بر ماست، وقتی دست از هستدلال خالی شود راهی جز تمسک به این ایرادات باقی نمی ماند.

اگر اینطور هست، شاید شما و خیلی های دیگر هم در توهم باشند! اصلا شاید همه ی دنیا در توهم باشند! پس به هیچ چیز نباید پایبند بود؟!
شما ما را باطلبان مقایسه می کنید که بگویید شاید ما هم مثل طالبان در اشتباه باشیم؟ خب شاید شما مثل طالبان در اشتباه باشید؟ بالاخره هم طالبان برای خودش تفکراتی دارد و هم شما! ...

صرف اینکه طالبان تفکرات خودش را دینی می داند دلیل بر این نمی شود که هر کسی تفکر دینی داشت باید تالی تلو طالبان نشانده و بررسی شود!

درمورد کار به نظر شما کسی که تصور میکند کارش بخاطر خداست آیا این امر پاداش واجرتی ندارد ؟دقیقا برعکس کسیکه کاری برای خدا میکند رضایت خدا را درنظر میگیرد تا دربهشت موعود ش جای بگیرد !
این جمله برای بنده نامفهوم هست.منظورتان را نفهمیدم.

اگر شما ودیگر دیندارن تصور نمايند که بهشتی درکار نیست وخداوند برای شما اجر اخروی درنظر نمیگیرد آیا بازهم با همان شدت وحدت به همان کارها اقدام خواهند نمود ؟
شما مسلمان هستید؟
مسلم یعنی کسی که در مقابل حق تسلیم هست.حق ، نه باطلی که رنگ حق به خود گرفته.
این سوال شما بی معناست.

زیرا اگر ما در فرهنگ دینی خود(به شرطی که دین ما را با دین طالبانی ها مقایسه نکنید!) رشد کرده ایم و با منطق اون را پذیرفته ایم و به شبهاتی که به اون وارد می شود جواب می دهیم دیگر نیازی به تصور کردن خود در دنیای بی دینی نداریم!
شما چرا سعی دارید ما را از اعتقاداتمان فاصله دهید؟
اون هم چه فاصله دادنی!
فاصله دادن بدون هیچ دلیل منطقی!
فقط می فرمایید که از نگاه تنگ دینی خود بیرون بیایید!
خب به چه دلیل از نگاه دینی خود بیرون بیاییم؟!
چرا باید بیرون بیاییم؟
چرا باید اصول منطقی خود را کنار بگذاریم تا اون وقت در مقابل، چیزی برای هستدلال نداشته باشیم؟ هستدلال ما دینی هست، دین ما عقل را حجت باطنی می داند، پس ما همه چیز را در دست داریم،حال اگر نیاز به بحث بر سر مسئله ای هست بسم الله، شروع می کنیم، اما شما می خواهید قبل از شروع بحث ، ما را از مسیرمان خارج کنید، به کدام دلیل؟
شما مقایسه کنید از یک طرف شخصی بی دین که باورکرده هست دنیای ماورائی نیست وتنها یک بار چشم به جهان گشوده هست ولی واونوقت جان خویش را فدای انسانیت مینماید بدون هیچ اجر وپاداشی وعزیزتین چیز خود که جانش هست فدا میکند ودرمقابل بادینی که خود را بنده وگوش به فرمان ومطیع میداند واز خود اختیاری درمقابل معبود نمی شناسد درهرکاری رضایت او را مدنظر دارد ودرمقابل این امر از خداوند خویش انتظار پاداش وغرق شدن ابدی درلذت بهشت اش را می طلبد ...

اگر شما پست های بنده را در جواب اون دوستمان خوانده باشید ، بنده عرض کرده ام که: بحث مستضعفین جداست.

مستضعف یعنی کسی که حق به او نرسیده، یا قدرت های باطل حق را از او مخفی کرده اند در حالی که اگر حق به او می رسید قبول می کرد.

همچین شخصی در آخرت در جهنم و آتش نیست که نیست.
در ضمن کسی که خودش را مطیع فرمان خدا کرده ، از روی اختیار خودش این کار را کرده، لذا از شما بعید و عجیب هست که می فرمایید :«از خود اختیاری در مقابل معبود نمی شناسد».

اتفاقا اختیار دارد و با اختیار خویش این راه را برگزیده هست.
امیدوارم این بار جواب شفاف تری دریافت کنم
امیدوارم توانسته باشم مطالبات شما را برآورده کرده باشم.
و من الله توفیق

53:

ببخشیدبه هیچکسی مربوط نیست که کی چکار میکنه من نمیفهمم اینقدر فضولی تو زندگی دیگران یعنی چی ؟آقایون سیم ترمز پاره کرده حزب اللهی لا تجسس فی الحوال چی شد من حالا از نظر شما ...

دین شما راجب حریم و زندگی شخصی افراد چی میگه چرا اینقدر نظرات تو هم میهن داره رادیکالی و ترمز بریده میشه


76 out of 100 based on 46 user ratings 1246 reviews